söndag 31 maj 2020

Mors dag❤

Kära vänner! Efter en härlig dag så har jag naturligtvis en massa att både berätta och visa...


Att få vara mamma är stort! Bild från den 9/9-17 fotad av Home to Tiny.
Varje dag är jag stolt och lycklig över att få vara er mamma.

Älskar er båda oändligt mycket



På förmiddagen tog maken och jag morsdagsfika nere vid vårt sommarbo.
Kladdkaka, jordgubbar, pushgrädde och blå Bråvik.


Maken han tog två dopp i Bråviken... +22 på land... +14 i vattnet!
 Uppfriskande minst sagt!



Nu har tiden kommit för den allra vackraste buketten! Den med ängsblommor!



Plockade midsommarblomster, hundkex, blåklint och vita syrener till mamma
Jag köpte även söta svenska jordgubbar och Geisha choklad till henne... och hon blev glad!


Vi möttes utanför hos mamma vid tvåtiden...


Idag kom mamma ner till oss... vi höll avstånd!
Detta kära vänner, är små saker som skänker mig en så stor glädje!
I tre månader har hon hållits isolerad. Det är inte humant för en 95-åring!


Älskar dig mamma

På Nya torget där mammas äldreboende är... ligger stans bästa grekiska restaurang.
Och där hamnade vi för att fortsätta fira Mors dag!



Det är nog det närmaste Grekland vi kommer i år. Vi kommer stanna hemma!
Finns absolut ingen längtan att åka ut till Europa... eller världen just nu. Ett vaccin först tack!


Tänk så mycket roligt, vackert och gott vi har på hemmaplan.


 Souvlaki, tsatsiki, fetaost, oliver, moussaka... och Och OCH massor av Gott! Ja, allt var jättegott!
Jag tog souvlaki på lammfilé, tsatsiki, en grekisk sallad och ett glas rosé.


 Efter den goda maten promenerade vi vidare till en närliggande lekpark.




Jag fick en vacker blomsterbukett i min favoritfärg rosa av de mina.
Små saker som skänker stor glädje!


Vi avslutade kvällen precis som vi startade den... i vårt sommarbo!


Jag hamnade visst i matkoma... slumrade till en stund. Så skönt!


Tack för en underbar Mors dag!


Allt ljus på alla fantastiska mammor!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken fin morsdag ni fick och så roligt för din mamma att få komma ner till er fast på avstånd.
Man ska inte resa runt om man inte måste. Men jag känner att jag måste och hoppas att vi kan komma hem i slutet av augusti i år. Ja, vi får se.
Kram Carin

Channal sa...

Stämmer! Det bästa är att ha hemester! Men hoppas ni snart kan komma till Sverige.

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Helt fantastiska bilder! Men så underbart att du äntligen fick träffa din mamma. Ja, det är fruktansvärt vad hemskt det är att äldre måste sitta isolerade så där. Vi träffar mina föräldrar ute i det fria på fäboden.

Stor kram!

Anneli

Channal sa...

Tack! Ja, det kändes bra att de tog ner henne till oss. Men det känns tungt att inte kunna vara med mamma på riktigt.

KRAM