tisdag 19 maj 2020

Middleaged teacher's Wardrobe Diary

Kära vänner! Mitt liv är just nu en oas av grönt!


Åh vad jag kände mig fin häromdagen.
Jag trivs verkligen i den här färgen. Allt kommer från By Malene Birger.

  •  Långärmad grön sidenblus med stråveck fram Shanon - By Malene Birger
  • Äppelgröna byxor I stretch-jaquardtyg med pressveck Santsi - By Malene Birger
  • Silversmycken Butterfly - Efva Attling
  • Svarta kilklackspumps - Clarks

  1. Välj kläder som du är bekväm i – Klä dig i något som du trivs i. Med rätt outfit kan man hitta säkerhet i sig själv. Den bästa festklänningen kan få dig att lysa inifrån och ut. Det är det som är så fantastiskt med kläder.
  2. Våga glittra – Om det är fest, klä upp dig! Gör dig så fin du bara kan och passa på att glittra. Se det som en fin gest gentemot den som håller i festen.



Pionerna som jag fick när jag fyllde år blir bara vackrare dag för dag.
Först var de mörkt cerise... nu ljusnar de från korall, aprikos till vaniljgult.



I söndags fick jag alldeles för många presenter. Ja, jag är verkligen bortskämd.


Titta bara på den här jättestora fyrstjälkade orkidén... fantastiskt vacker!



Fick ännu mer... bl.a...
Det här vackra smyckesetet Meteor ring och örhängen från Iioaku by Fanny Ek.
Söta svenska jordgubbar från Lida gård som ligger strax utanför Norrköping.
Böckerna Ödesmarken av Stina Jackson och Sen for jag hem av Karin Smirnoff.
Igår satt jag i Ullas trädgård till klockan 19.30. Vi hade sommaravslutning på vår läseklubb.
Till nästa träff i höst ska vi just ha läst dessa två böcker som jag fick i present.


Ett paket med väldoft också. Duschgel och cremedeo White Tea Elizabeth Arden.
Fick ännu mer blommor i fin kruka och en klänning! Jag fyllde inte jämnt... men delbart med tre!




Bara en arbetsdag till denna vecka... sedan fyra dagar ledigt!
Må solen skina på dig var du än är min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

10 kommentarer:

Pia Kakaobönan sa...

Alltid lika snygg! Den gröna färgen klär dig verkligen :)
Undrar hur det går med köpstoppet ;)
Kram

Från Glam till Damm sa...

Hej,

SMASHING! Jag säger då bara det! Du är ursnygg i den gröna outfiten....Samma färg som dina ögon...och JA VÄGA GLITTRA! Det är också mitt motto.

Sen For jag Hem är jättebra! Ödesmark ligger med på listan av böcker som jag skall läsa i sommar. Jag skulle vilja ha en bokklubb men folk på mindre ort i Dalarna tittar konstigt på en bara man säger det ordet. Jag älskar att prata om böcker....

Ha en superfin och mysig helg! Vi ska ska nog grilla med båda döttrarna i morgon då det äntligen skall bli lite varmare och sol enligt min väder-app.

Kramen,

Anneli

Tummelisa sa...

Åh så fin du är med det gröna. Älskar grönt....
Så fina presenter och vackra blommor.

Kram Tummelisa

åse sa...

Allt klär en skönhet ! Så många ljuvliga presenter att njuta av.
Kram åse

Channal sa...

Tack!! Ja, ja det går rätt bra faktiskt🤣

KRAM

Channal sa...

Tack! JA!! Mer glitter o glans till folket! Så underbart med ledighet och att vi får sol o värme!

KRAM

Channal sa...

Tack! Älskar också grönt i alla toner!

KRAM

Channal sa...

Tack! Ja, mkt fint!

KRAM

Razzy sa...

Så snygg du är i den gröna färgen, passar dig perfekt. Grattis i efterskott. Kram Eva

Channal sa...

Tack så jättemycket Eva!

KRAM