fredag 29 maj 2020

Happy Friday!

Kära vänner...

Vi har säkert alla vissa efterrätter som vi brukar bjuda på som vi vet alltid går hem! 


Min smulpaj med jordgubbar och rabarber är en sådan efterrätt. 
Den är vansinnigt god och faktiskt också vacker tycker jag!
Ja, idag var det jag som stod för fredagsfikat på jobbet och den gjorde succé till lite vaniljglass!



Nästan dagligen arrangerar jag mina blommor som jag plockar i min trädgård.
Jag kan göra buketter av allt! Idag blev det en i blått och violett.
Blåklint, lupiner och syrener... de allra vackraste finns runt knuten.


Vilken glädje denna bukett spred ikväll! 
Ett bevis på att det allra enklaste oftast är det allra vackraste.





+21 grader, sol och blå himmel kl.18.30 när vi satte oss ner för att äta middag.
Ikväll blev det indiskt till ett glas italienskt rött vin.



Tandoorikycklingspett, godaste riset med morot och egen raita.
En utsökt middag i trädgården...


Vet inte om det är alla ljuvliga dofter, all grönska, eller rödvinet som gör att det killar i näsan.



Och nu blir det fotbad, pedikyr, blogg och ett glas rött.
Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Ha en fin helg.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Detsamma till dig!

KRAM

Tummelisa sa...

Så fina bilder och blommor. Trevlig helg!
Kram Eva (Tummelisa)

Channal sa...

Tack! Detsamma till dig Eva!

KRAM