lördag 16 maj 2020

Min lördag...

Hej alla vackra själar! Vaknade av att solen strålade in i sovrummet. Upp och hoppa!


En sväng in till stan för hämta beställda skaldjur och en läcker tårta till morgondagen.
Ja, det blir kalas IGEN här hemma. Så KUL!




Gjorde även några stopp på vägen. Kärleksparken åker jag förbi varje dag när jag åker till jobbet.



Så idag tog jag tillfället i akt att stanna bilen och fotografera det vackra innan det blommar över.
Nöjd och glad åkte jag vidare till Marikas Café där man bakat en rosa tårta till mig.



Tog även en sväng till mamma. Hon bor vid Nya torget mitt i stan. Idag var det lite torghandel där.
Tänk när jag var liten. Då var det en jättestor torghandel på lördagarna.
Minns hur kul jag tyckte att det var att följa med mamma och pappa och handla där bland alla stånden.
Undrar varför inte RekoRing kommer dit på lördagarna. Det borde de göra.


Jag köpte en Mårbacka till mamma som hon kan ha på sitt balkongbord.
Vi vinkade till varandra! Jag frågade hur hon hade det. Vill du att jag ska vara ärlig svarade hon.
De skulle gå ner till innergården och där utanför skulle en trubadur sjunga och spela för dem.
Mamma älskar Olle Adolphson och Cornelis Wreesvijk. Hoppas de fick en fin stund.
Tidigare har Norrköpings symfoniorkester spelat för dem. Bra initiativ av dem!


Vid Nya torget växer det fantastiskt vackra men snart utblommande tulpaner som gigantiska gula pioner.
Efter mamma var det dags för nästa stopp. Vi hämtade beställda skaldjur... så så mycket gott!



Vill du ha lite spänning till helgen? 
Då har jag riktigt bra tips på två serier som båda finns i tre säsonger.
Annas helgguide!

Killing Eve på HBO Nordic... en mix av Kill Bill och No country for old men.
Tarantino möter bröderna Coen... med starka kvinnliga rollfigurer. FEM STJÄRNOR!
Helt galet skruvat lagom läskigt och spännande katt- och råttalek med en twist av humor.
Psykopatiska lönnmöderskan Villanelle vill mörda den kvinnliga MI6 spionen Eve.


Du får inte missa den superspännande israeliska agentserien Fauda på Netflix. 
Släng dig i väggen James Bond när vi har Doron!
Det är bara israelerna själva som skulle kunna göra en sådan bra och trovärdig serie om konflikten mellan Israel och Palestina.
Gaza... Gazaremsan... vilket getto att leva i. Jag har nog aldrig riktigt förstått livet där. Hur Israel styr över den landremsan.
Det är inte konstigt att det är konflikter där... helt galet! Säsong tre handlade just om Gaza. 
Även den får FEM STJÄRNOR av mig!


Kvällens soundtrack... 



Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Får en sådan längtan just nu till stan när man vet att man inte kan komma dit.
Här var det en pyttemarkand igår, men bara frukt och bröd stånd.
Ha en fin kalassöndag.
Kram Carin

Channal sa...

Mysigt med små marknader också. Skönt för er att få komma ut. Snart är ni här igen!

KRAM