söndag 17 maj 2020

Min födelsedag!


-Vilket fint undervattenkalas, sa Frank! 
Så gulligt och lite roligt! Frank kom på att allt vi åt lever under vattnet.
Så från och med nu kommer jag kalla skaldjursbuffé för undervattenkalas!


Vi alla satt runt bordet och det blev ett riktigt tabberas!
Hahaha... gästerna åt upp all framdukad mat. Vi gjorde rent bord.



Kokta färska räkor, rökta räkor, svenska signalkräftor, havskräftor, krabbklor och rökta musslor.
Aioli, rom- och dillsås, bruschettas, vitlöksbröd, öl, Coca Cola och 1 1/2 l Prosecco!


Så mycket gott och vi satt länge och åt och umgicks. Det gillar jag och uppskattar!
Bästa födelsedagspresenten om ni frågar mig!




Medan maten fick smälta öppnade jag alla fina presenter. 1000-Tack för allt rara ni!


Kaffe och vacker rosa tårta... godaste tårtan med smak av bär och citrus. Mums!!




57 är en snygg siffra. Gillar att den är delbar med tre. Haha... 3:ans gångertabell är min favorit!
Ja, 57 är BRA! Just fine!



Hittade en 40 år gammal bild... jag 17 år 1980.



Tänk, det bästa som finns det är att få vara en pigg och alert mormor!
På torsdag ska vi få rå om de här två gullungarna, Frank och Alma.


Nu ropar kudden mitt namn... nattinatti till dig min vän!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

12 kommentarer:

Mamma C sa...

Stort grattis till dig på din dag.
Vilket bra namn på skaldjursbuffé, Frank kom på.
Tårtan såg väldigt god ut.
Kram Carin

Channal sa...

TACK!! Barn är så finurliga! Tårtan var verkligen riktigt god.

KRAM

Annika Olsson sa...

Ett varmt Grattis Anna. Absolut, 57 är en riktigt snygg siffra - liksom du själv. Kram från Annika.

Channal sa...

TACK! Visst är 57 snyggt! Först trodde jag det var ojämnt. Haha! Sen kom jag på att det är ju delbart med tre! Snyggt!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Stort Grattis till dig!
Vilken fin födelsedag och så mycket gott.
Jamen visst är det guld värt att få vara en pigg och alert mormor. Det är också mitt mål. Så det gäller att hålla sig frisk och i form.

Mums vilken tårta!

Kramen och ha en fin måndag!

Nu kör vi kortvecka och innan vi vet ordet av är det sommarlov :-)

Anneli

Channal sa...

TACK!! Känns härligt med en kortvecka! Bara värmen vill komma. Nu lunch... sen möte o sist engelska. Ha en fin vecka!

KRAM

Annika sa...

Underbar skaldjursbuffé! Grattis på födelsedagen! Serut som det var en jättefin dag.
Kram

Åse sa...

Vilket härligt undervattensfirande, skaldjur i alla dess former är det bästa som finns. Tack för att jag fick vara med och njuta av din dag.

Kram Åse

Channal sa...

TACK!! Allt var jättegott! Nordliga vindar så vi satt inomhus. Tror det var max 10 grader. Idag mkt skönare!

KRAM

Channal sa...

TACK! Bästa undervattenfesten!

KRAM

Annika sa...

Undervattenskalas.
SÅ fyndigt.
Förstår att du kommer att kalla det så framöver.

KUL att fylla år och ha kalas.
SÅ gott allt såg ut, mums!!
Vilken fest!

Din tårta är ju som en DRÖM!!!

Kramar!

Channal sa...

TACK! Ja, bättre kalas skulle jag inte kunnat haft i dessa tider. Saknaden efter mamma är stor.

KRAM