fredag 22 maj 2020

Barnbarnen är det viktigaste i livet❤



Här har det varit full rulle... igår hämtade jag Frank, Alma och Lotta.
Lotta var med och tog en fika och hjälpte till med Alma... sen tog hon bussen hem.
Frank han lekte och hade kul med grannpojken mest hela tiden.


Underbart väder fick vi också. Ingen ville gå in! +18 grader!



Spännande med insekter. Frank ger dem t.o.m. namn och gör små insektshotell till dem.


Alma hon leker och styr med sitt och är självklart en liten hjälpreda till mormor.
Jo, hon gör som jag gör. Lilla hjärtevännen.



Barnen var ute och lekte från det att vi kom hem tills det var dags att gå in klockan sex och äta gröt.
Innan gröten stoppade jag dem båda två i varmt skumbad! Och sen hoppade de i sina pyjamaser.


Frank gillar inte när jag kommer med kameran... honom får jag smygfota. 
Tur att min kamera är tyst. Annars skulle de flesta bilder på honom se ut så här! HAHAHA!!


De båda är hur mysiga som helst att vara med. Klockan 19.15 somnade Alma.
Frank slocknade innan klockan åtta efter att jag hade läst Ajabaja Alfons Åberg och boken om Någon.
Efter TRETTON timmar kom Frank o maken och väckte Alma o mig... mysigt!



Att leka tomte var väldigt kul! Precis så gjorde även mamma Ida och moster Lotta när de var små.
#mormorshjärtan #mormorsälsklingar


Kontakten med mina barnbarn är en fantastisk resa... en ödmjuk förundran. Ja, till och med meningen med livet. 
Att på nära håll få följa de här individernas utveckling och se dem erövra världen är väldigt stort.  
Det är ju en gåva att ha barnbarnen nära så att man kan ses och hjälpa till i vardagen.
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken härlig dag med dina barnbarn. Saknar mina något enormt nu när vi inte kunnat ses sedan i julas.
Verkligen glad att vi kan pratas vid på whatsapp och att de bombarderar oss med bilder hela tiden.
Ha en lika fin dag idag.
Kram Carin

Channal sa...

Tur det finns nätet och digitala bilder. Lite som för mamma. Det blir på håll vi ses. Snart måste allt vara över.

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Underbara bilder på dina fina barnbarn Anna! Jag förstår att de är det viktigaste och det bästa du har. Tänk vad Alma är lik min Emilia när hon var liten. Både till färgsättning, hår och ansiktsform. Så fina! Njut!

P.S. Blev svårt förtjust i de där grönglittriga byxorna från By Malene Birger som du har. Ser att de är på REA 50%. Hoppas du fick dem för det priset också :-)

Jag undrar också om du har läst Silvervägen eftersom du fick boken Ödesmark? Silvervägen var bara så bra!

Kram och ha en fin söndag!

Anneli

Channal sa...


Tack Anneli! Japp! 50%! Superfin kvalité! Älskar dem. Haha du o jag Anneli!

Ja, jag har läst Silvervägen. Bra o spännande. Hon skriver bra. Håller på med Ödesmark.

Fin söndag till dig med.

KRAM