onsdag 13 april 2022

Lycka i en äggkopp

Jag älskar att plocka blommor och nu har jag plockat vårens första bukett med tussilago.




Det är verkligen ett starkt barndomsminne... 
Tänk när jag kom hem med en liten tussilagobukett och mamma blev överlycklig!
Sen satte hon den mitt på köksbordet i en äggkopp. 


 När jag sitter i bilen och ser tussilagon LYSA i dikesrenarna då vet jag att vi är på rätt väg. 
Carl von Linné sa om tussilago farfara: "Du signalerar vår som ingen annan".




Våren spelar oss alltid lite spratt den här tiden i april. 
Nu hoppas jag värmen är här för att stanna... inga fler bakslag tack!
(förutom gråvädret och +8 grader idag då)

        

Det blev många bilder, men jag älskar våren och tussilago. 
Att ligga i ett hav av tussilago och rikta kameran mot dem är mitt mindfullness.


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

2 kommentarer:

Annika sa...

Såg inga tussilago alls då jag var hemma. Men blåsippor!!!!
Hade älskat att se de gula solarna också.
Mmm....
OCh du, viljen fin liten kopp du har satt dem i.
SÅ gullig.
Kramar!

Channal sa...

Så fort solen kommer fram och värmer upp marken kommer de upp i söderläge. Så härligt! Tack, det är en äggkopp efter mamma. Visst är den söt!

KRAM