onsdag 27 april 2022

I min egen lilla värld av blommor...


I måndags när jag var på stan tittade jag in till Pias Botaniska och kom hem med dessa dekorativa blommor.
Tre stora knallgröna flamingoblommor 70 cm höga pryder nu vasen Dagg.


Flamingoblomman är en tacksam växt som inte kräver så mycket omsorg. 
Snittblommorna ska hålla i två tre veckor... så håll tummarna!
Även brudorkidén - Soft Cloud - är lättskött och den trivs i vårt fönster.
Jag har två stycken och båda är översållade med små vita vackra blommor i klasar.



Både orkidén och flamingoblomman ser nästan konstgjorda ut. Men de är på riktigt!

Kvällens soundtrack... Rännstensungar från 1974 - då var jag 11 år.


Själva blomman är "metmasken" i mitten.
Högbladen finns i många olika färger från helt vita till laxrosa och en läcker lackröd variant.



Grönt är skönt! Allt gott till dig!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

6 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Så vackra blommor!

Ja, du har alldeles rätt. Jag trodde att Flamingoblomman var konstgjord innan jag läst vad du skrivit.

Åh, Rännstensungar med Cornelis Vreeswijk. Den var så fin och sorglig. Såg den som liten och den gjorde ett starkt intryck.

Ha en fin kväll,

Varm kram!

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Minns både den här filmen och den från 1944. En favoritfilm! Visst är blomman läcker! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Ja, den från 1944 var den jag såg först, med min mamma. Den var svartvit och ännu sorgligare. Nostalgi...

Jag tittade ofta på svartvita gamla svenska filmer förr. Lycka om man råkar på dem nu någon eftermiddag.

Kramen!

Anneli

Mamma C sa...

Verkligen en vacker och stilig blomma. Hoppas nu de står länge.
Kram Carin

Channal sa...

Hej igen Anneli! Älskar galma svartvita filmer! KRAM

Anonym sa...

Hej Carin! Ja, det hoppas jag verkligen! 🙏🏻 KRAM