tisdag 19 april 2022

Hej då påsken och tack för i år!

 Påskdagen 17 april💛

Vi startade med en lyxfrukost på balkongen!

Av lite rester från påskbordet slängde jag ihop varsin räkmacka. Så festligt och gott!

Frank var så ledsen för att han inte kunde vara med på påskafton🐰

På påskdagen var han feberfri och kände sig lite bättre så de kom ut till oss och åt lite påsklunch.

Fikat tog vi nere vid vårt sommarbo... och det var helt ljuvligt! Solen värmde hela själen!


Alma tyckte att solen var för stark. Hon ville ta sin fika i skuggan.
Frank han var så fin i sitt nyklippta blåfärgade hår.
Hahaha! Ja, han ville färga håret blått. Men det blev mer ebenholtsfärgat. 

   

Metarentusiasterna var i full gång... kanske en liten abborre ville nappa!


Men ack nej, inget napp!




Mysigt att ta det lite lugnt i sjöboden... sötisarna🐥🐣




Annandag påsk 18 april💛


Frukost och fika på balkongen igen! Hur bra har vi det inte så säg?


Pricken över i:et! Vilket avslut på ett fantastiskt skönt påsklov!
+18 grader och premiärgrillning!


Det smakade hur gott som helst i solvärmen! Älskar sommarvärme!


Maken grillade fint kött och jag satte på färskpotatis, fixade en liten sallad, rödvinsky och
gjorde en god kall sås på gräddfil + hackad persilja + dijonsenap, vitlök, dragon, salt och peppar.

Påsken har verkligen varit toppen förutom att Frank och Alma har varit sjuka under lovet.
Annars hade de väl varit här hos oss några dagar. Men nu får jag vara glad att de båda var här igår.



Denna vecka har jag bara fyra arbetsdagar... en av dem är redan avklarad så det är skönt! 
På fredag slutar jag tolv och då ska maken och jag iväg på lyxigt s.p.a. 
Min födelsedagspresent till honom. Det ser jag verkligen fram emot!


Dags att plocka ner allt påskpynt också... men det tar jag en annan dag!


Tycker att det är så mysigt och fint! Björkriset har slagit ut också.


Och mina gula hyasinter är fortfarande lika vackra. Men de rosa luktärterna har vissnat.



Tycker om att kunna gå ut och plocka påskliljor från tomten.
Och snart kommer alla tulpaner upp som jag satte i höstas. Så spännande!



Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Härligt att Frank kände sig bättre påskdagen så han kunde komma till er då.
Vilken mysig dag nere vid ert sommar bo.
Så skönt att starta med kortvecka.
Kram Carin

Channal sa...


Ja, det var så mysigt att han kom hit! Vilken sommarvärme vi gick igår också! Du gjorde som jag sa. Du tog hit solen från Spanien!

KRAM

Annika sa...

Så bra att Frank kunde få komma ut till Sommarboet. En liten tröst säkert.
De där muminmuggarna passar dig som hand i handske.
SÅ fina bilder återigen, och så fin påsk ni fick.
Otroligt!!
Kramar!

Channal sa...


Tack! Påsken var verkligen toppen och det bästa var att Frank piggnade till. Haha visst passar muggarna mig🥰

KRAM