fredag 8 april 2022

Hur kallt får det vara egentligen?!!

+2 grader och hårda nordliga vindar blir till en bitande kyla på minst -8 grader... så kallt!


Ska inte klaga på kylan med tanke på vad som pågår i Ukraina... inte långt från mig.
Ett tjugotal ukrainska barn mellan 7-13 år kommer till vår skola och äter lunch.
En liten tröst är att de alltid ser så glada ut... 
Men vilka traumatiska omvälvande händelser som skett i deras liv🕊

Idag har jag en varm och skön favoritpolo på mig från 2015!


Tröjan är lös och elegant med rundad fåll i en mix av bomull och ull. 
Inget kill... mjuk och varm. Snygg och skön. Gillar den höga polokragen och rundningen nertill. 
En klassisk stickad polotröja blir aldrig omodern. Denna från Hope var en investering.
 Ja, hur mysigt är det inte att krypa in i en stor gosig olle när det är så här kallt ute?
Tror de grå sammetsjeansen är äldre än polotröjan... så mjuka och sköna.




Idag på jobbet fick vi ett stort påskägg fullt med godis... svårt att låta bli att inte ta!
Hahahaha, klart jag tog några stycken till förmiddagskaffet.

 Nu har jag gått på påsklov!



När jag åkte hem från jobbet ville jag fira med favoritsushin och jag svängde även ner till min lokala trädgårdsmästare och köpte två buketter frasiga tulpaner. Redo för fredag och lov!


Sen vill jag tipsa om ett gott lättdrucket vitt tyskt vin som passar bra till asiatiska maträtter - YOKO Riesling.


De här två buketterna kommer jag följa med spänning...


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Trevlig helg och Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Nej, nu får det inte bli kallare. Nu ska värmen komma till påsk när vi kommer hem.
Det är svårt att låta bli smågodiset i påskägget. Vet av egen erfarenhet 🙄.
Så skönt med påsklov nu. Bara att njuta för fullt.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Nu på morgonen har vi haft -1 grad! De har lovat +14 imorgon söndag! Kom hit och ta med solen!

KRAM