tisdag 26 april 2022

Dagarna de går och går efter varandra...

Kära läsare! Dagarna de går inte bara efter varandra. De springer efter varandra... jag hinner inte med!


lördag 23 april...

I lördags när vi åkte hem från Västervik plockade vi upp Ida och Frank i Norrköping.
Så vi fick trevligt sällskap och nattgäster hemma i Kolmården. Ida skulle på sin årliga barndomsträff. 
De är ett gäng tjejer från grundskolan som fortfarande håller kontakten... det är kul!
Så maken och jag fick rå om Frank när mamma Ida var på fest!
Kvällen bjöd på pizza, akvarellmålning, bokläsning, popcorn, dillchips och mys.

söndag 24 april...



Även om mamma Ida var lite trött dagen efter så hade vi det jättemysigt allihopa tillsammans. 
Frank var sakletare... och han fann massor av strandskatter.
Snäckor, vackra glasbitar, blåstång, fjädrar, stenar, barkbitar, fina pinnar, maskros, vass och kottar.
ALLT SKULLE MED HEM... LER!







Maken fixade lunchen och det smakade riktigt bra med klyftpotatis och grillade hamburgare.



måndag 25 april...

Så blev det måndag med strålande sol och blå himmel! 
Tog en sväng på stan efter jobbet och då möttes jag av allt detta vita fluff!



Tänk nu är två arbetsdagar redan avklarade och vet ni vad?
Det är SOMMARLOV om fem veckor... hänger inte riktigt med vart tiden tar vägen!
Och på LÖRDAG är det Valborgsmässoafton! Ännu en favorithögtid!


Väl hemma vankades det dambjudning... mina vänner Annika, Berit och Carina var på ingång.
Kvällen innan hade jag fixat en Västerbottenpaj och en rabarberpaj så det vara bara att värma på dem lite.


Vi fick en fantastiskt trevlig och skön kväll på balkongen.
Ja, jag säger det igen: "Jag känner mig så välsignad och tacksam!"



Jisses så gott det var med första rabarberpajen med vaniljglass och jordgubbar!
Tur det blev en liten bit över som maken och jag kunde dela på i kväll.

Avslutar tisdagskvällen med en favorit... Girl from the North Country.


Allt ljus på dig!
Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

4 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Jamen visst bara springer tiden iväg och dagarna avlöser varandra i snabb takt.

Vilka härliga dagar du har haft med dotter, barnbarn och väninnor på besök. De flesta av mina nära väninnor bor i USA och jag saknar dem så....

Vi har 6 veckor kvar till skolavslutning här i Dalarna. När slutar ni? Vi har examen fredagen den 10 juni.

Så vackra bilder du bjuder på med blommande träd. Vi har inget sådant ännu. Vi ligger nog ett par veckor efter er.

Ha en riktigt fin dag! Onsdag redan.

Varm kram,

Anneli

Mamma C sa...

Det rusar på här med, så man knappt hinner med.
Vilken mysig lördag med Frank. Och man hinner med mycket när man leker med barnbarnen.
Såg dessa träd när vi var hemma och det är så vackert när de blommar.
Ha en fin onsdag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Anneli! Det vi inte har gjort innan påsk det hinns inte med! Vi slutar den 9 juni. 27 skoldagar kvar, 5,4 veckor eller 3,8 veckor. Känns bättre att räkna så =)

Tack! Snart kommer våren till er! KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Tiden går alldeles för fort! Vill sätta ner foten och BROMSA IN!! KRAM