onsdag 6 april 2022

Kära vänner!


Värmen lyser fortfarande med sin frånvaro.
Blir lite avis när jag ser flygplan som flyger söder över.
Men vet ni vad! Maken och jag har bokat en vecka till Grekland i sommar.
Det är TRE ÅR sedan vi var där... ska bli underbart!







Jag är jätteglad att jag känner mig pigg! Så SKÖNT!


Dagens skollunch var en riktig höjdare... ett jättefint och supergott påskbord!
Tänk i alla fall... att få vällagad god mat varje dag är lite som en löneförmån. 
Idag åt jag lite tidigare så jag satt tillsammans med förskoleklassen, 6-7åringar.
Det var så mysigt att sitta där och småprata med dem... 
Helt plötsligt började en flicka att sjunga ett skillingtryck.
Hahaha så kul... och så söt!



När jag zoomade in med kamera för att fotografera båten upptäckte jag Konungsunds Kyrka.
En medeltida socken som ligger på Vikbolandet på andra sidan Bråviken. Ser du kyrktoppen?


Fin onsdagskväll till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

8 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Men så underbart med en resa till Grekland bokad! Man skall ha något att se fram emot. Grekland är mitt barndoms land. Så många barndomsminnen finns där och i mitt hjärta- Jag är så glad för din skull. Vi har haft en tuff tid nu.

Vackra tulpaner och älskar hur de matchar din inredning. Så smäck!

Jamen visst ser man kyrkan.

Mums vilken fin mat ni fick. Barn är så otroligt härliga :-)

Varm kram och ha det gott!

Anneli

Anonym sa...

Du är verkligen en fotomästare. Helt underbara foton
av allting du hade som objektiv. Utsikten över Bråviken - LOVE!!!
Vilken otrolig mat i skolan! Är den fri? I så fall
får ni ju nånting för skol-skatten. :)
Glad att höra, att du mår bra.

(det är bra, att du mår bättre, men det vore
bättre om du mådde bra)
Kram! Ruth i Virginia

Mamma C sa...

Så skönt att du känner dig frisk och kry igen.
Verkligen ett fint påskbord som serverades på skolan.
Men så kul att ni bokat en semestertripp till Grekland som ni älskar.
Säger som de övriga att bilderna är så vackra och klart jag ser kyrkan.
Ha en bra torsdag.
Kram Carin

Annika sa...

Men vilket underbart FINT påskbord på skolan!
WOW, impad.
Vilket skillingtryck sjöng den lilla flickan? Nyfiken. Så gulligt.
Fick hon ngn att börja gråta? såsom jag grät över skillingtryck då jag var liten, haha.

Skönt att du är på stark bättringsväg.

Vilken vinst för er då de tog bort träden!
Smashing.

Härligt md Grekland.

Kramar

Channal sa...

Tack! Ja, det ska bli riktigt skönt att få en vecka i Grekland. Skolans påskbord var riktigt fint! Fick inte med alla delikatesser!

KRAM

Channal sa...

Tack! Vyn här hemma går inte av för hackor! Javisst är skolmaten fri! Finns flertal rätter att välja på också för alla. Personal och elever. Vego, minus bla laktos, gluten o gris. Alltid jättegod mat! Mår mkt bättre nu!

KRAM

Channal sa...

Tack! Så god skolmat och jag längtar verkligen efter varmt salt hav!

KRAM

Channal sa...

Verkligen ett fint påskbord och då är inte allt med på bild. Så många elever/barn som gillar sill, kul! Haha ja, hon sjöng något sorgligt och en flicka. Minns inte vad den hette! Lite som LinusIda. Utsikten är underbar, tom nu fast det regnar.

KRAM