lördag 12 november 2022

Att vakna till detta...


Rullgardinen åkte upp klockan åtta... ligger från sängen och tittar ut! 


Strålande SOL och +15° i november... 
Vi har ingen grå november... vi har en lysande november.



Termometern på balkongdörren stod på +22° klockan 09.30. 
Hur skönt som helst att sitta där ute mot väggen och lyssna på Melodikrysset.


Solen skiner in ÖVERALLT! Ja, vi har fönster åt ALLA håll!



Igår var Alma, Frank och deras kusin Elvin på teater med Ida och Lotta.
De såg "Vem kan trösta knyttet". Den boken kan Alma utantill. 
Gissa om hon var överlycklig! Speciellt när Mårran kom in...



Fairy-rosorna plockade jag in förra helgen... de står fint än och blommar ännu mer ute.


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Säg det med ett leende och med en glimt i ögonvrån.
Och ha överseende om någon trampar dej på tån.
Var som ett solsken i april
och vänd den glada sidan till ... "
(Ulla Billquist 1940)
'
Beskrivning av dej, både på ut- och insidan.
Vilket underbart foto.

Kram fr Ruth i Virginia

Mamma C sa...

Så härligt med en solskensnovember istället för en grå och trist en.
Förstår att Alma var lycklig att se sina vänner från Mumindalen.
Ha en fin söndag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Ruth! Åh, jag började sjunga direkt... den sången sjöng mamma! Hör hennes röst! TACK för att du gjorde min dag! Jättegulligt skrivet! KRAMAR

Channal sa...

Hej Carin! Igår sol, idag dimma och grått. Ja, Alma var överlycklig! Så kul! KRAM