onsdag 23 november 2022

Idag faller det snöblandat regn över mig...


Det händer så mycket konstigt i naturen.
 I måndags mitt i jullandskapet gick ÅSKAN!!
Blixtar och dunder i Narnia land... vad är det som händer?!!
Det har jag aldrig tidigare upplevt i mitt snart 60-åriga liv. Läskigt!


Sen läste jag att ett vildsvin skapade dramatik på Mac Donalds i Uppsala!
Ja, vildsvinet sprang in i restaurangen.
För ett par veckor sedan kom det gående en bäver i ett köpcenter i Norrköping!
Långt från något vattendrag... stackar'n!

Och grannens pil hann aldrig fälla sina löv... löven blev inte ens gula! 





Imorgonbitt ringer klockan... upp och hoppa! 
Kolsvart både när jag åker till jobbet och när jag kommer hem.
Och jag hann inte byta till vinterdäck... det var ju så varmt ute och nu är det jätteotäckt väglag.
Jag var inte ensam om att inte ha bytt däck. 
Snabbaste tiden för däckbyte är inte förrän på lördag. Kör försiktigt!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ingenting betr. snön.
Det är Thanksgiving Day in USA tomorrow;
den största högtiden på året. Jag ville
bara tacka dej för din blogg, som ger mej
stort nöje gör mej tacksam för att jag kan
hålla igång vid min dator trots hög ålder.(både
jag och datorn) :)
Stor kram och lycka till med bilkörningen.

Ruth i Virginia

Anonym sa...

❤️-TACK! Du ger mig så mycket glädje Ruth! Glad att ha dig här. Önskar dig en fin dag🙏🏻 Happy Thanksgiving❤️ KRAMAR

Mamma C sa...

Det är verkligen märkligt med vädret som är. Men vi får hoppas på att det kommer snö till jul igen.
Jag såg på tv:n när vildsvinet var inne på Mc. Donalds och läste i norpan på nätet om bävern.
Ha en bra dag och kör försiktigt.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Ja, hoppas på en vit jul! Lustigt det där med bävern på Mirum! Hur långt har den gått?!!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Jamen vilket konstigt väder! Hörde att man förklarade fenomenet på radio som någon slags krock mellan varm och kall luft på hög nivå. JAg har aldrig hört talas om något sådant förr.

Jomen, nog är det dags att få på vinterdäcken :-)

Ha en fin dag.

Äntligen fredag! Tjoho.

Varm Kram,

Anneli

p.s. Ja, jag behöll kristallkronan. LoL!

Anonym sa...

Hej Anneli! Det var meningen att kristallkronan skulle hem till dig! JA! Idag fredag, tjoho! KRAM