fredag 11 november 2022

Supermysig fredagslunch...

Kära vänner, nu är det fredag IGEN! 
Ni vet att jag äskar mina fredagar... bästa dagen på veckan.
Men hur gör jag för att hålla humöret uppe när det händer så mycket negativt med den nya regeringen? 
Jag måste se ljusglimtarna i vardagen och fokusera på det som får just mig att må lite extra bra.


När jag kom hem idag överraskade maken mig med en mysig lunch på Virå Bruk. 
Virå Bruk erbjuder vilt på tallriken i en rogivande och vacker miljö.
Först fick vi en utsökt god svampsoppa till gott surdegsbröd och en rotfruktssallad.



De har ett litet bryggeri i Virå... ett väldigt gott öl enligt maken. Själv dricker jag inte öl.





Dagens lunch var viltgulasch med rotsaker, crème fraiche och gremolata.
En imponerande smakupplevelse från Kolmårdsskogens hjort och viltsvin!


Kan varmt rekommendera fredagslunchen här på Virå Bruk.
Soppa, sallad, bröd & smör, viltlunch samt kaffe och hembakad kaka för 180 kr.
Det är billigt tycker jag och det bästa är att det smakar så gott i en avslappnand miljö.




Väl hemma... ljumma vindar, +14° och än har inte alla löv fallit ner på marken.



Om två veckor är det redan första advent och nedräkningen till jul börjar.


Önskar dig en fin fredagskväll min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dej en fin helg.
När det gäller politiken, så får vi se vad de lyckas hitta på de närmaste 4 åren. Men ärligt så tycker jag att de som bestämde före inte heller var några stjärnor.
I vår kommun blev det jätterörigt, så nu är det slutröstat för mej. Jag ska försöka låta bli att tänka på det.
Allt gott från Liljan

Ninnie sa...

Men, så mysigt att bli bjuden på god lunch! Och vilket mysigt ställe.
Jag blev också bjuden på restaurangmiddag idag när min N kom hem. Här där vi bor nu är det långt att åka till stan för att äta, men i grannbyn ett par mil härifrån finns en liten pub/restaurang - så där åt vi ikväll. Gott!
Önskar dig en härlig helg!

Channal sa...

Hej Liljan! Att rösta är en rättighet och skyldighet... får se hur det går kommunalt här!
Fin helg till dig med. KRAM

Channal sa...

Hej Ninnie! Vad mysigt att vi båda kom ut och åt med våra makar!
Härlig helg till dig med. KRAM

Mamma C sa...

Vilken mysig avslutning på veckan och skön början på helgen du fick.
Det ni åt ser väldigt gott ut. Finns inget bättre än att bara få sätta sig till bords och njuta.
Sedan tycker jag såklart att det är kul att laga mat och få bjuda på det man lagat.
Ha en fin lördag.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Visst är det så! Det är kul med mat i alla former. Nu Melodikrysset 🎶 KRAM