lördag 19 november 2022

Serie- och filmtips i snökaoset!

Ja, här snöar det för fullt... riktigt mysigt faktiskt!
Letar du efter en ny serie eller film att gotta ner dig i? 
Här lyfter jag fram några pärlor i bästa Anna-smak.

Don't Worry Darling...


Harry Styles och Florence Pugh i thrillerfilmen Don't worry darling på HBO.
En olycklig hemmafru upptäcker en oroväckande sanning, 
samtidigt som hennes kärleksfulle man bär på en mörk hemlighet. 
Minns ni den klassiska filmen The Stepford Wives, fruar som robotar. 
Det här är en film i samma anda fast 2022!
Väldigt läcker scenografi, kläder och foto i en sektliknande tillvaro.


From Scratch...


From Scratch en miniserie baserad på en bestsellerbok som är en sann historia.
Underbara miljöer i Italien precis som White Lotus II... men detta är en vacker kärlekssaga.


Serien hittar du på Netflix precis som The Crown
Jag har sett alla säsonger av The Crown, Top Notch!
Längtar redan efter den sjätte säsongen... det sorgligaste.

The Crown säsong 5


Young Royals säsong 2


Young Royals säsong II såg jag direkt när den kom. Briljant! Båda säsongerna hittar du på Netflix.
En ungdomsserie som även passar en gamling som jag. Lite samma känsla som den norska serien Skam.


Miraklet...
Florence Pugh är även med i denna film Miraklet på Netflix.


Berättelsen utspelar sig på Irland 1862 och följer en ung flicka som slutar äta men förblir mirakulöst vid liv och mår bra. Den engelska sjuksköterskan Lib Wright förs till en liten by för att observera elvaåriga Anna O'Donnell. Turister och pilgrimer kommer för att bevittna flickan som sägs ha klarat sig utan mat i månader.


The Handmaid's Tale säsong 5
Den femte säsongen är här av The handmaid's Tale. Nervkittlande och det tar aldrig slut!
Hur The Handmaid's Tale säsong 5 slutar får vi se i säsong 6. HBO.


White Lotus säsong 2


The White Lotus säsong II på HBO är en vass samhällssatir 
som följer anställda och gäster på ett lyxhotell på vackra Sicilien.
Tre avsnitt har kommit ut och de är inte riktigt samma kaliber som första säsongen.

Så här var ett gäng tips som jag hoppas att du inte slukat ännu.
Strax Så mycket bättre här i TV-soffan bredvid maken.
Fin kväll till dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna

8 kommentarer:

Ninnie sa...

tack för film-o serietips!! Många som jag vill se. The Crown förstås, har sett se tidigare säsongerna. White Lotus såg jag med, blir nyfiken på den nya säsongen, måste se. Serien The scratch vill jag också se!
Just nu tittar jag på Downtown Abbey. Ja, jag har inte sett den serien tidigare, men blev så nyfiken efter att min syster talat så varmt om den. Så jag började titta på den och syster också (hon ser om alla säsongerna!) Jag blev fast! Så himla bra!!!
Det går mycket bra på bio också. Igår köpte jag "Biopasset", så nu ska jag gå på bio mer ofta!!! (Halva priset på så många bra filmer!!)

Channal sa...

Hej Ninnie! Flera filmer jag också vill se på bio! Borde skaffa biopasset. Downtown Abbey är absolut bland det bästa!! KRAM

Mamma C sa...

Åhhh, tack så många serier du tipsar om.
Jag såg faktiskt på Skam och tyckte det var en bra ungdomsserie även för mig som är gammal på pappret.
Ha en fin söndag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Varsågod! SKAM var/ÄR SÅ BRA!! KRAM

Annika sa...

Härligt!!

Jag tyckte filmen Don¨t worry darling var sådär. Kul att ha sett den, men inte så mkt mer.

Däremot, The Crown. Mästerverk!!! Helt otroligt så bra den är. Är klar med säsong fem nu och precis som du kan jag inte bärga mig tills sista säsongen kommer!!

White Lotus, SÅÅÅÅÅ bra också. Läste att de ska göra en tredje säsong. Riktigt skruvad serie, och man dras verkligen med i den nedgående spiralen. Vem ska dö? OCH vem gjorde det. Briljant serie!!

MÅSTE se Young Royals!! Får sätta den på listan!

Håller på med Virgin River nu, har du sett den?
Gillar den MYCKET!!!

From Scratch såg jag ett avsnitt av, måste fortsätta med den!!!

TACK för tips, vi gillar väldigt mkt samma :-D
Kramar!

Channal sa...

Jag gillar Florence Pugh, hon är lysande i både "Don't worry darling" och i "Miraklet". Igår såg maken och jag den danska filmen "En runda till" med Mads Mikkelsen på SVTplay, så bra!! Se den om du kan. Tack för tips, har inte sett Virgin river. Vi tycker väldigt lika så den ska jag kolla in.

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon i stugan,

Så många bra filmtips! Tusen tack.

Älskar The Crown. Man sträcktittar.

Dont Worry Darling såg jag på vita duken med mamma och Emilia.

Hemma hos oss tittar vi just nu på Yellowstone (ny säsong) och på Virgin River.

HA det gott och tack för alla tips.

Varm Kram,

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Varsågod! Även du ser Virgin River som Annika. Måste ta tag i den. KRAM