söndag 13 november 2022

Fars dag💖

 Idag tĂ€nder jag ett ljus för dig pappa.

Jag saknar dig! Men du finns hÀr som ett kÀrleksfullt ljus i november.


Mina finaste barndomsminnen Àr nÀr vi Äkte ut med bÄten i Oxelösunds skÀrgÄrd.
HĂ€r 1969 pĂ„ Högsten. Min yngsta bror Lasse bakom mig. 
Mamma, pappa och min Àldsta bror Anders syns lite till höger.
Tyckte alltid att min pappa var lik Pippi LĂ„ngstrumps pappa, Beppe Wolgers.


Mammas fotoalbum frÄn sina ungdomsÄr... Àlskar't!



2015 var den sista Fars dag som vi fick fira dig... och det Ă€r sju Ă„r sedan! 
SÄ glad och tacksam över min blogg, min dagbok. Jag har mÄnga fina minnen och stunder bevarade hÀr.
TĂ€nk bara sĂ„ vĂ€rdefullt att jag kan gĂ„ tillbaks och lĂ€sa om pappas Fars dag 2015... se HÄR!
Min blogg Àr vÀrd miljoner för MIG!


2015 var Frank bara en mÄnad gammal och mamma och pappa bodde pÄ Nygatan.


đŸŽ¶Far, kĂ€ra far vem Ă€r vĂ€l som du... jo, ingen i hela vĂ€rldenđŸŽ¶
Sjöng jag för maken och log med en liten kaffebricka nÀr han satt och tittade pÄ Vinterstudion!


Maken fick önska söndagsmiddag... Biff Rydberg pÄ Annas vis. JÀttegott!


Magisk kvÀllshimmel...



Kom ihÄg att du Àr vÀldigt viktig och vÀldigt vÀrdefull.
HĂ€r kommer en virtuell kram till dig! 

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag Àr lika glad som du att jag har min blogg att se tillbaka i och drömma mig bort med ibland.
God middag som du bjöd pÄ.
Ha en fortsatt fin söndagskvÀll.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Visst Àr vÄra bloggar fantastiska för oss sjÀlva och för vÄra nÀra. KRAM

Ninnie sa...

Du har haft solsken!!! Hoppas och lÀngtar att solen ska komma hit till oss ocksÄ, hÀr Àr bara grÄtt, grÄtt, grÄtt...

SÄ fina bilder pÄ din pappa - tycker att bÄde du och din Frank Àr vÀldigt lika honom!
Och din mammas fotoalbum - vilken skatt!

Ja, det Àr roligt med foton,
och liksom för dig Àr min blogg sÄ vÀrdefull för mig som en bild-dagbok över livet som gÄr.
Den ligger ocksÄ till grund för fotoböcker som jag brukar göra, nutidens fotoalbum!

(Men förr - nÀr man bara fotade med kamera och framkallade papperskopior! - gjorde jag ocksÄ sÄna album som din mammas, med text och bilder och dekorationer)

Anonym sa...

Hej Ninnie! Idag dimma!

Visst Ă€r vi lika varandrađŸ„° Även jag gjorde fina fotoalbum. TvĂ„ tjocka per Ă„r! Älskar att sitta och blĂ€ddra i dem. NĂ€r jag blir pensionĂ€r ska jag göra Ă„rsalbum frĂ„n vissa av mina blogginlĂ€gg. KRAM

Annika sa...

ÅH vad fint du skriver, Anna.
Bloggen Àr en guldgruva, det Àr den!
OCh din pappa sÄ fin. FATTAR att du saknar honom (och dina mamma) sÄÄ mkt.
Din mammas album sen, sÄ vackert!! SÄ kontnÀrlig hon var, du fick det frÄn henne. Otroligt vackert ritat av henne, som scrap books innan de ens var pÄtÀnkta. Underbart att du har de gamla fotona.
Frank Ă€r SÅ lik din pappa, tycker jag. MĂ„ste kĂ€nnas sĂ„ fint att se din pappa i honom.
JÀttefint inlÀgg med underbara foton!
Kramar!

Channal sa...

Hej Annika! TACK! Visst Àr mammas album fint! SÄ vÀrdefullt!! Visst Àr Frank lik min pappa, kul!

KRAM