söndag 20 november 2022

Titta ut!

Ropade maken imorse när han vaknade… jag gick upp och såg att hela världen var vit!


Ja, Kära vänner! Nu är vi där igen! Det är snart jul! Hur fort går det inte?
Igår kväll kom första snön❄️ Vi har ett fantastiskt vinterlandskap... julkänslan är på topp!




Det är en speciell känsla när första snön kommer... blir glad som ett litet barn.
Fantastiskt att jag fortfarande har den lilla flickan kvar i mig.


Var bara tvungen att gå ut med kameran. Ute var det alldeles tyst och stilla. Inte alls kallt.
Det enda jag hörde var det knarrande ljudet under mina skosulor. Inga andra spår i snön.





Snön fortsätter att falla... såg i väderappen att det ska snöa ett par dagar nu.
Hoppas bara snön får ligga kvar.




Den vita snön piggar upp... allt blir mycket ljusare och mer ombonat. 
Sen måste jag säga att vi har haft en fantastisk skön och vacker höst. 
Tänk, förra helgen var det +15° och sol.


Den 20 november... det här måste vara de sista rosorna... så vackra!


0° grader utomhus och 21° inomhus... värmande glögg och Vinterstudion på TV.
Det kan inte bli en mycket bättre söndag... njuter av min dag!


Amaryllisarna jag köpte i fredags börjar slå ut... de kommer vara som vackrast till nästa helg.

Nu lackar det mot jul! Nåja, kanske inte riktigt men i alla fall mot första Advent!
Önskar dig min kära läsare en skön söndag!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Verkligen kontraster i vädret från en till en annan dag.
Ljusare och vackert vitt. Undra om det kommer att ligga fram till jul.
Kram Carin

Anonym sa...

Tror att jag aldrig sett så många underbara
vinterbilder. Du och din kamera gör mej så
glad. Ja du, den första snön är härlig.
"Nej se det snöar, nej se det snöar ..."
Kommer att titta på fotona om och om igen.
Kram fr Ruth i Virginia

Channal sa...

Hej Carin! Ännu mer snö nu! Så vackert... det får gärna ligga kvar om jag får bestämma.

KRAM

Channal sa...

TACK Ruth! Du gör mig glad ska du veta! Nej, se det snöar, nej, se det snöar,
det var väl roligt, hurra! Nu blir det vinter, nu blir det vinter som vi har önskat, hurra!

KRAM

Annika sa...

SÅ fina bilder!! OCH vad jag håller md dig, känner också ren och pirrig glädje vid snöfall!
Underbart att man kan känna så i vår ålder!
Jättefina bilder har du tagit. Synd att det ska töa bort. Det borde få ligga kvar hela vintern :-D
Kramar!

Channal sa...

Hej Annika! TACK! Hoppas verkligen att det kommer mer snö! Blir mycket mysigare då. Blask och gråväder kan vi vara utan. KRAM

Från Glam till Damm sa...

Men så vackert vinterlandskap! Och tänk att ni fick snön före oss. Nu har vi dock fått lite över en decimeter. Det blir så ljust och fint ute direkt.

Hoppas snön får ligga kvar till jul. Då blir det riktigt juligt.

Så vackra Amaryllis! Jag önskar att vi hade en blomsteraffär av den kalibern som ni har där. Vi får åka bil i en timme till närmaste Blomsterlandet.

Ha en riktigt fin dag,

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Vi har verkligen haft vita vinterdagar... inte riktigt lika vackert idag. Hoppas på ny snö till jul! Här i Norrköping har vi många fina blomsteraffärer. Älskar blommor precis som du! KRAM