lördag 12 februari 2011

Fototriss del 125:KONST ELLER KONSTIGT!

I höstas var mannen och jag i New York!
Vi besökte flera konstmuseum bl.a. MoMA, Museum of Modern Art.
Det var ett riktigt häftigt konstmuseum. Otroligt stort... fantastisk arkitektur!

På plan 5 fanns alla de stora med sina mest kända verk... så spännande att få se live! Rummet med Monets målningar var så vackert... där fanns även ett stort fönster med ett kors fyllt med skyskrapor... en hänförande utsikt. Ett fönster som var ett konstverk i sig... ett konstigt konsverk kanske! Eller var det inget konstverk? För mig var det i alla fall!

De hade en sal fullt med popart... wow lovely... Andy Warhols Brillokartonger stod där... weird, riktigt konstig konst! Kartonger som förr innehöll stålull som idag har blivit högvaluta! Miljoner för en pappkartong! Det är väl konstigt om något?!

Tycker om bilden med Jasper Johns stjärnbaner... när jag stod där och tittade på amerikanska flaggan dök det upp en liten Blackberry (typ Iphone) och tog en bild... wow, coolt tänkte jag och tog en bild jag med! Jasper Johns orginal x 2! Konstigt eller inte?

13 kommentarer:

Mikael Göransson sa...

Tack för #gilla, vilka sköna bilder i din triss, flaggbilden är ju fenomenal.
/Micke

Unknown sa...

Vill du bli dagens blogg?
Passa på att gå in och anmäl dig!

De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)

eller kanske Följa varann på bloglovin?
Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!
(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

Pialotta sa...

Triss i konstens tecken.. konstigt eller konst.. riktigt bra sak det samma:)

Per-Anders sa...

Bilden på höghusen är coolast. Gillar korset i mitten och djupet i bilden.

Barnens Hjältar sa...

Häftig triss!

tPix - blindstyre.se sa...

Fräscht och snyggt, sådan bilder som jag gillar och som ger mig något!

Unknown sa...

svar: varför läsa en blogg ssom inte blivit uppdaterad på 1 år?;)
här är den rätta bloggen
http://domkallarmighannes.blogspot.com/

Sister Moonshine sa...

Helt odiskutabelt konst på hög nivå! Skulle gärna besöka det museet. Snygga bilder. Fick man knäppa kort hur man ville där?

/Åsa

SoF sa...

Tuff triss!
Flaggan tycker jag är riktigt tuff också.

Soliga hälsningar!

Cecilia Artista sa...

Åhhh så gärna jag skulle vilja besöka MoMa!
Din första bild med dubbel Jasper John är riktigt skön!

Barbro S sa...

Jättebra tolkning av temat med läckra bilder. Jag gillar texten till,alltså håller med om konstig konst och att det ibland är så tveksamt om det verkligen är ett konstverk.

Jah Hollis sa...

Lite konstigt känns det att man ska behöva åka till USA för att få njuta av en europeisk stor konstnär som Monet. Inget fel i det, men lite konstigt.
Naturligare då med Warhol och Johns (som ju finns representerade även på till exempel Louisiana i Danmark) även om det känns som om jag själv har omvärderat Warhol lite från att ha gillat honom mer förr.
Sedan cirkulerar det ju falska Brillo-kartonger som sägs vara Warhol, men som är gjorda efter hans död. Ja, det är mycket konstigt med konsten. :-)
Fin triss dock.

http://www.dn.se/kultur-noje/konst-form/falska-warhol-boxar-saljs-for-miljonbelopp

jacglenphoto sa...

Häftig triss - tycker den du tog med Blackberryn lite speglar samtiden - idag plåtar ju många med mobil - vilket jag tycker är konstigt ....

Ha en underbar dag