fredag 31 augusti 2012

Dagarna de går o går efter varandra!

Måndag, måndag kom tillbaks! TACK ska du ha!!
I måndags sken SOLEN! 
En underbart varm dag... blev lite shopping på stan!
Knäppingsborg är ett jättemysigt shoppingkvarter mitt i det gamla industrilandskapet!



Älskar OST! Jag bara ryyyyyser när jag kommer in i butiken med alla ostar! 
Det blev en rinnig dessertost och en god hyvelost! Mmmmm... sååå goda!
Britta och Lennarts är en charkuteributik av högsta kvalité med närproducerat kött från Norsholm som ligger mellan Norrköping och Linköping! Där blev det deras GODA lammkorvar som vi grillade på kvällen till en fräsch färgglad sallad! Köpte även en bit fint kött... ska göra biff Rydberg ikväll!



 Till lunch blev det Raw food, zucchinipasta på torget i solskenet!


Hos Nummer Arton finns de mest proffsiga och trevliga kosmetologerna. 
Där handlar jag oftast mitt smink! Värdesätter kunnigt folk! 
Blev helt förtjust i Betty Boop-ögonskuggorna från Lancôme, Hypnose Star!





Jeans Magasinet är exakt en sån där jeansbutik från 70-talet! Levis, Wrangler, Lee och Lois! Fick mina första Wrangler 1975... var överlycklig och gick i femman. Sen kom Gul&Blå, hade ett par G&B Marilyn-jeans WAWOOM! Puss&Kram blev mina favoritjeans på högstadiet! Någon som minns Puss&Kram jeans?


Kom hem en stor gul Bollkryss och lite andra fina lila blommor som lockar till sig fjärilar!




Samt lite REAFYND från Odd Molly, DAY, By Ti Mo och höstnytt från Chill Norway!

(foton av mig)

14 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Gud vilken härlig dag! Skulle gärna gått där med dig:) visst minns jag puss o kram jeansen, de var mina favvosar också! Var ligger detta mysiga knäppingsborg? Kram Nilla

Channal sa...

Ja, det var en skön solig behövlig egodag i vackra Norrköping!

KRAM!

dianasdrömmar sa...

Åh, vilken mysig dag.Nyfiken på vad du har fyndat :) massor av kramar Diana

Channal sa...

Fynden kommer nog i ett senare inlägg:-) via dagens hallbild! KRAMAR!

Blommiga Rutan sa...

Men oj så mysigt det ser ut!

Biff Rydberg är en riktig favorit! supergott!

Ha det så gott, vi hörs!

Kramar Anncathrine

HOUSE of ADELA sa...

Hade också gärna varit med, ser så härligt ut!

Kramar
Adela

Channal sa...

Ha det gott du med fina!

KRAM!

Channal sa...

Välkommen Adela till min fina stad!!
KRAM!

Lena/isklockan sa...

Vilket härligt ställe att gå och shoppa på. Mysig dag du haft. Javisst minns jag Puss o Kram jeans . Mina favoriter en period. Minns tydligt både vita och röda.....kan hända jag hade vanlig jeans färg också. Vilken tid...

Kram

Helenas enkla vardag sa...

Men vilket mysigt ställe! hade också gärna varit med! Mailyn var mina första märkesjeans och de var så tighta så pappa fick argt hjälpa mig att dra upp dragkedjan!
Ligger detta ställe mitt i Norrköping eller?
Kram helena

Channal sa...

JA!! Puss & Kram var så fina! HÖGA i midjan och vida nertill! Hade i blåjeans och svarta m gul söm! KRAM!

Channal sa...

Det ligger mitt i Norrköping! Jättefint är det där!
Haha jadu de var tajta och höga i midjan! Så snygga! Jag låg på golvet och drog in magen så fick jag upp dragkedjan! Då fanns inte stretch!

KRAM!

Charlie sa ... sa...

Hallå...vilket UNDERBART ställe! En Lottaplats! En som jag blir kär i....härligt! Vilken pärla.

Marilyn hade jag också, haha. Så tajta. Puss o Kram hade jag också ett par. Kände mig så fin i dem.

Kram och ha en jättefin helg Anna!
Lotta

Channal sa...

Visst är det fint! Jag är så trött på alla dessa stora gallerier och köpcentra! GLAD att denna pärla finns i min stad!
Tänk så snygga vi var i Marilyn o Puss&Kram! Håret lockade man in med en het locktång! Ler... och läste Starlet!

Jättefin helg till dig med! KRAM!