torsdag 9 augusti 2012

Hinner med mycket...

Ja, det är bara att passa på nu sista semesterveckan! 
Känns lite overkligt att börja jobba efter en så lång ledighet!
 

Men jag tycker om hösten! Den är som en Renässans... känns fräscht! Skolstart, nya sudd och pennor... och bland det bästa jag vet är den nya fina lärarkalendern som vi får... känslan av att få skriva in viktiga saker! Mmmmm... älskar't!



Sen har jag många roliga saker att se fram mot i höst! Jag ska börja i ett nytt arbetslag där jag ska jobba med åk.4 och åk.7! En ny rolig utmaning! Min Ida fick många fina presenter igår... en av dem är en tripp tillsammans med sin mamma (jag) till London, Paris, Rom eller Malta! Hon får välja destination... från Skavsta! Sen har mannen och jag planerat att besöka hans dotter och sambo nere på Franska Rivieran under höstlovet! Ska bli så mysigt! Längtar att få skriva in allt i den alldeles blanka tomma kalendern!

I tisdags var mannen och jag uppe i Oxelösund och tog en god lunch vid havsbandet... jag åt en smarrig fiskgryta och mannen tog stekt strömming med potatismos och lingon. Solen sken mot en mörk regnig horisont!

Njut av din dag var du är är på vår vackra planet!
Själv ska jag träffa min bloggvän Pia - Kakaobönan - som jag lärde känna genom Ameliabloggen som jag startade att blogga på för fyra år sedan. Ska bli så kul att få träffas på riktigt.. men lite pirrigt!


(foton av mig )

6 kommentarer:

Sahra sa...

Åh, det hade varit så roligt att följa med. Ha så mysigt. Pia är så lätt att älska. Kram

Channal sa...

Du får hänga med nästa gång! Ni båda är lätta att älska! KRAM!

Charlie sa ... sa...

Blir glad och lycklig av dig! Du är så positiv och ger energi. Fina dagar ni har tillsammans nu innan allt drar igång.

Härlig höst ni har framför er! En läderkalander låter underbart...


KRAM!

Helenas enkla vardag sa...

Vad härligt att ha så mycket att se fram emot i höst! Min dotter ska börja fjärde klass, men hon längtar inte alls till skolan än!
Kul att hitta en bloggvän!
Kram Helena

Channal sa...

TACK Lotta! Glad jag blir! Din blogg ger mig positiv energi! Bra att vi kan tanka varandra!

KRAM!

Channal sa...

Åh, fyran är en sån härlig ålder! När skolan startar kommer hon säkert längta till sina klasskamrater!

Alltid kul att hitta nya bloggvänner! KRAM!