fredag 24 augusti 2012

Pomme de Gravenstein...

Igår blev det kålpudding med rårörda lingon... ugnen var varm så jag skickade ut mannen att plocka några äpplen i trädgården... så till kaffet blev det en äppelpaj med vaniljglass!

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary


 En dagens...
  • Korallröd bussarong i indisk bomull - Chill Norway
  • Korallrött långt halsband - H&M
  • Vita korta jeans och ett vitt linne - ESPRIT
  • Tygskor "summer kicks" med tatueringsmönster (lånade dem i smyg av min 17 åring idag) - Ed Hardy
Så skönt att arbeta tis-tors. och sedan vara ledig fre-mån! Mina drömdagar! Lyxigt men nödvändigt! Work Life Balance... som Lotta sa med den jättefina bloggen Charmigt sa Charlie. Ikväll blir det biopremiär på Woody Allens "Förälskad i Rom"... och sedan lite charkisar och ett glas rött här hemma! 
TGIF
Du ska ha en skön fredag min kära läsare och tack alla underbara ute i cyberrymden!! Ni är mina vitaminkickar! 1000-Tack för att ni bjuder så mycket på er själva och alla gulliga kommentarer!


(foton av mig)

14 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Vilken super pudding! gillar allt jag ser! Du passade verkligen i den färgen!
Vill också ha den tunikan! Kram på dig och ha en underbar kväll!
Kram Helena

Charlie sa ... sa...

Du är min vitaminkick! Ljuvliga Anna med sådant stort hjärta. Och snygg i allt, den här korallröda är ju enastående. Bilarna kommer köra av vägen när du kommer!

Tack raraste för att du alltid skriver så fint och tack för att du alltid inspirerar mig. Jag vill krama om dig!!!

xoxo
Lotta

Annika sa...

Hello pudding!
Lika snygg som vanligt!!
Herregud, kvinnfolk, din GARDEROB!!! VILL ha den!! Ahh, den är underbar!!
Du är verkligen positiv.
Vill också krama om dig, precis som Lotta.
KRAMAR!!

Sahra sa...

Fin den är på dig, den korallröda. Jag är för blek tyvärr. Här blir det också woody premiär.
Hoppas I mår bättre och att ni båda ändå känner tillförsikt. Kram finaste

Freja sa...

Härlig outfit, älskar färg på kläder! Men kålpudding, det föråt jag mig på som liten. Mamma fick nått bra pris på en säck kål och gjorde soppa, pudding och dolmar som vi levde på (som jag minns det) hela vintern... Äppelpajen däremot, smaskens!

Life´s Silverlining and I sa...

Gud vad fin denna var på dig! Och skorna till! Köpte ett clarins läppstift idag i corall, orange färg:) kram Nilla

Channal sa...

TACK finaste Helena!
Underbar kväll till dig med! KRAM!!

Channal sa...

Hahaha du är ju för härlig! Nä dom körde inte av vägen, tyvärr ;-(

Vi inspirerar varandra! Att blogga är fantastiskt!! KRAM!!

Channal sa...

TACK söta rara! Blir glad att du gillar min garderob! Har gärna KRAMKALAS!

Du är också en positiv kvinna!! KRAMAROM!!

Channal sa...

TACK!

Spännande att höra din recension av filmen! Bi har sett den! Så besviken! Skål!!
KRAM!!

Channal sa...

Färg gillar jag med!

Jag älskar kåldolmar men det är för baltigt! Min mamma gör de godaste! Puddingen blev smarrig! Gick åt allt!

KRAM!!

Channal sa...

TACK!!

Kul att du valde det! Snygg färg också till hösten! Bra kvalité det lönar sig! Tycker deras läppstift smakar gott, lite sött!

KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Underbara bilder :), åh vad fin du är och nagellacket matchar perfekt kram Diana

Channal sa...

TACK Diana!
KRAM!!