torsdag 9 augusti 2012

Date i Nyköping!

Idag har jag haft min första bloggträff efter att ha bloggat i exakt fyra år! Pia - Kakaobönan - var en av de första som jag lärde känna och hon var en av dem som jag kände att jag hade mycket gemensamt med... vi var lite lika! Det var lite pirrigt för oss båda och spännande på samma gång att mötas! Som vi sa... vi känner varandra fast vi inte har träffats! Man har sina egna föreställningar i huvudet och Pia var precis så glad och trevlig som jag hade föreställt mig! En genommysig tjej! Det är riktigt kul det här med bloggvärlden! Så många fantastiska kvinnor det finns! 
 Lite gott att äta och en hel del att prata om... och det kändes så lätt att prata med varandra!
Sen tog vi en liten promenad och gick vilse i den stora staden Nyköping!
 Ett besök nere vid hamnen... och där hamnade vi i en lite butik med massor av fina hantverk.
Pia fastnade för en vacker glasängel som fick följa med henne hem!
Tack finaste Pia för en mysig stund... 3,5 timmar med dig gick fort!

(foton av mig )
(bild snodd från Pia )

14 kommentarer:

Sahra sa...

Två lovely brudar på vift i Nyköping. Vi måste träffas alla tre. Det kommer bli härligt flamsigt. Kram

Channal sa...

Vi måste absolut träffas! Tar gärna tåget till Stockholm! Nära för oss alla tre! KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Å...hänger ju så gärna med er underbara kvinnor!

Blommiga Rutan sa...

Kan tänka mig att ni hade en mysig, trevlig och rolig stund tillsammans!
Pia är ju så härlig, trevlig och glad! Alltid lika roligt när hon kikar in i butiken! Det är vissa kunder som vi alltid blir på gott humör av, Pia är definitivt en av dom, kund sedan många år.

Önskar dig en bra fredag
Kram Anncathrine

Kakaobönan sa...

Å, blir alldeles varm inombords när jag tänker på gårdagen. Så mysigt och roligt att äntligen träffas. Inga problem att hitta samtalsämnen och tiden sprang iväg.
Tack sötaste för en härlig kväll!
KRAM!!

Channal sa...

Skulle vara kul att få träffas allihopa! Det är något extra över er bloggerskor!
KRAM!!

Channal sa...

Stämmer precis det du skriver om Pia! Och en så himla fin present från din butik fick jag också... ett doftljus med ett vackert kort!
Trevlig fredag till dig också! KRAM!!

Channal sa...

Ja, det gick ju riktigt bra! En jättetrevlig kväll som jag uppskattade mycket ska du veta! KRAMAROM!!

Paulahelenas sa...

VAd kul ni haft det:)

Kram till dej!

Channal sa...

Ja, det var kul att ses!
KRAM till Dig med Paula!

Freja sa...

Hittade hit från Kakaobönan, när hon skrev om er träff. Det låter som att ni hade det trevligt!

Channal sa...

Hej o välkommen Freja!
Ja, det var en trevlig liten Date! Kul att träffas irl efter en sån lång bekantskap!
KRAM!

Asta sa...

Vad härligt!
Det är fantastiskt vilka "bieffekter" en blogg kan få.
Själv har jag nära kontakt (på olika vis)med flera vitt skilda kvinnor från bloggen som jag förmodligen aldrig skulle ha träffat annars.Kram

Channal sa...

Visst är det häftigt och så många fantastiska kvinnor det finns som vi aldrig skulle ha mött eller lärt känna om inte bloggar hade funnits. How Cool! Det är så KUL med bloggen! KRAM!