lördag 11 augusti 2012

Zucchiniplättar... så gott!

Vilken vacker dag vi har haft! Hur har du haft det idag?

Igår fredag var det mannens och min sista semesterdag! Ja, på måndag är det dags igen med tidiga morgnar... brrrr! Så vi njöt in fredagen av nyplockade smörstekta kantareller, grillad saftig köttbit till ett par glas blommig Rioja! Känner mig nöjd... vi har haft en bra sommar!


Vilken lördag... solen har skinit hela dagen... vindstilla, varmt och skönt!
Blev både frukost, fika och lunch på balkongen! Tomaterna frodas bra här! 
Nu är det bara mycket sol som gäller så de blir röda och fina!


Lunchen idag blev supergoda zucchiniplättar med lax! 
Det blev extragott med ett glas bubbel Prosecco! Fanta till Lotta!


 Vill dela med mig av receptet på Zucchiniplättarna!
  • En medelstor grovriven zucchini
  • En hackad salladslök 
  • En halv liten påse riven Västerbottenost 
  • Lite hackad persilja
  • Lite torkad mynta 
  • 1 tsk paprikapulver 
  • 3 st ägg 
  • Saft från en lime 
  • Olivolja till stekning peppar o salt
  • Garnera med limezest och persilja! SÅ GOTT!!

Njut av din lördag... här är det mest OS som gäller! 
Suck... ingen Jane Austenfilm på TV ikväll!

(foton av mig )

18 kommentarer:

Sahra sa...

Älskar zucchiniplättar men brukar göra ett enklare recept än ditt. Måste provas

Channal sa...

Visst är det gott! Vill ha ditt enkla recept! Ibland har smulad fetaost i smeten! Supergott! De är ju så mättande o nyttiga också! KRAM!

Habibty sa...

Jag som älskar Zuccini! Måste prova! Svarade dig precis inne på min blogg att jag hoppas det blir av nångång att vi kan ses...kanske jag kan boka ett senare tåg dit eller hem nångång.

Kram!

Life´s Silverlining and I sa...

Måste testa dessa plättar faktiskt! Äter du mycket efter GI? Mysig dag ni haft! Tack för länken om om vår, jag säger bara WOW heeelt otroligt fina kläder vill ha dem Pronto!
Kraaam! Nilla

Channal sa...

Klart du ska boka ett senare tåg nästa gång Nina!

De plättarna är riktigt goda! Testa dem! KRAM!

Channal sa...

Jag kör LCHF, har varit sträng men nu under semesterveckorna har jag unnat mig lite utanför LCHF!

Visst är det fantastiska Odd Molly-klänningar som kommer i vår! Lovely!

KRAM!

Helenas enkla vardag sa...

LCHF antar jag! Låter supergott! Bjorde spagetti av Zuccini när jag höll på! Detta måste provas! Skönt att du är nöjd med din semester!
Kram Helena

Channal sa...

Japp, och jättegott! Har gjort lasagne med zucchini! Mums!
KRAM!

Freja sa...

Jag gillar vegetarisk mat så jag tar gärna receptet!

Channal sa...

Ja, vad bra! Vi äter en hel del vegetariskt fast vi inte är vegetarianer!
KRAM!

Charlie sa ... sa...

Vilken sommar ni haft!!! Ni är så bra på att njuta. Så härligt Anna!

Zucciniplättarna ska jag testa. Receptet sparat och jag längtar till imorgon då jag ska göra dem!

Ha en skön söndag kära Anna!

Channal sa...

Så är det nog, jag är bra på att ta till vara på varje stund! Njuter av det vackra som alltid finns omkring oss! Där är vi lika Du o Jag! :-))

Lycka till med plättarna! KRAM!

Min plats i solen sa...

Hjälp, så mycket gott du bjuder på! :) Och det där receptet på zucchiniplättar tar jag tacksamt emot. Det växer så att det knakar här och min fantasi börjar tryta. Så tusen tack! :)

Vilken skön känsla att känna sig nöjd med sommaren och semestern. Det är ju precis så det ska vara.

Tack snälla du för din kommentar hos mig som gjorde att jag fann min väg hit. En härlig feelgoodoas! :)

Ha en fin söndag och lycka till med första arbetsdagen imorgon.

Kram Lotta

Blommiga Rutan sa...

Det receptet ska jag absolut prova, låter supergott!

Vi hade också en jätte härlig lördag här med strålande sol och varma vindar.

Skön söndagskväll till dig

Kram Anncathrine

Channal sa...

Tack! Välkommen! Tycker om din blogg!

Underbart att odla sina egna grönsaker o frukter! Finns mycket gott att göra med zucchini!

KRAM!

Channal sa...

En underbar helg har vi haft!
Plättarna är matiga och goda! Lycka Till, du är så duktig på mat!

KRAM!

Lena/isklockan sa...

Blir riktigt sugen att testa plättarna. Kram

Channal sa...

Gör det! Lite baltigt att steka dem men gott!
KRAM!