fredag 17 augusti 2012

Vad blev det till middag?


Har du ätit något gott till middag ikväll? Här har mannen gjort goda kalvfärsbiffar!


Mums... han bjöd på kalvfärsbiffar med Västerbottensost och senapsyoghurt. 


Receptet får du här:
  • Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ca 500 g kalvfärs, 70 g riven Västerbottensost, 5 msk vatten, 1 tsk salt och 2 krm svartpeppar. 
  • Forma smeten till fina biffar och stek i lite olivolja, 1 minut per sida. Tillaga klart i mitten av ugnen i 15-20 minuter. 
  • Sätt på potatisen! 
  • Blanda 2 dl turkisk yoghurt, 2 msk senap (gärna grovkornig), 2 tsk flytande honung och 2 krm salt. Ställ åt sidan. 
  • Finstrimla spetskål och kvarta rädisor. Lägg allt i en bunke och tillsätt 1 msk olivolja, 1 tsk senap, 0,5 msk flytande honung och 1 tsk vitvinsvinäger. 

SÅ F.O.R.T första jobbveckan gick! 
Nytt arbetslag som känns kanon! 
Ny rektor som känns helt rätt! 
Det kommer bli ett B.R.A läsår!

(foton av mig )

10 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Gu vad ni äter gott!! Stilig man som lagar mat också. Min pappa och min man lagar mycket mat. Gillar!!

Sparar receptet och hoppas det går bättre för mig än med zucciniplättarna ;)

KRAM finaste Anna!

Helenas enkla vardag sa...

Gud så gott och vad duktig han är din man!! Vad roligt att komma tillbaks till jobbet och att det känns så bra!
Ha en bra helg!
Kram Helena

Channal sa...

Stiliga män vi har! Min pappa han kan han också :-)
Det gillar vi! Tummen upp!

KRAM!!

Channal sa...

Ja, han är verkligen duktig! En tusenkonstnär! Fick högsta vinsten 2006 :-))

Fin helg till dig med Helena! Hoppas natten gick bra!

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Härligt att det känns bra att börja jobba igen!
Lustigt! Här hade också mannen gjort kalvfärsbiffar ( men med morot o potatisgratäng)när jag kom hem från Mässan.
Bra vi har det, du!

Önskar en skön helg
Kram Anncathrine

dianasdrömmar sa...

Mums, vad gott mannen hade gjort cowboygryta när jag kom hem :) kramar Diana

Channal sa...

Haha det var ett sammanträffande! Ja, vi har det bra!
Skön helg till dig med! KRAM!

Channal sa...

Gott det med cowboygryta! Visst är det som chili con carne? KRAM!

Life´s Silverlining and I sa...

De lät goda med västerbottenost och senap i! Skippar du potatisen då?:) kram Nilla

Channal sa...

Hallå! Klart jag skippar potatisen Nilla :-))

KRAM!!