tisdag 6 december 2022

Första julbordet för i år...

Ikväll har jag haft det jättetrevligt tillsammans med mina kollegor... ja, hela skolan.
Vi blev bjudna på ett fägnande julbord på Stjärnkrogen med utsikt.


Restaurangen ligger i IFK Norrköpings hemarena på plan 3.
Medan vi satt där och mumsade i oss kunde vi se hur IFK tränade ute i kylan. 
Är det inte fotboll på TV hemma så är det fotboll när jag går ut för att äta julbord!



-6,5° ute... inne var det varmt och skönt.
Jag började med flera olika sillar, en ägghalva med räkor, gravad lax, kall- och varmrökt lax.
Sen kom jag till julskinkan... och revbenspjäll, rostbiff, köttbullar och Jansson frestelse.
Jag smakade inte av allt... det fanns hur mycket gott som helst att välja på.



Kvällen avslutade jag med goda ostar... och lite sötsaker.
IFK-Restaurangen håller verkligen högsta allsvenska nivå.




Nu är jag proppmätt och jag kommer somna gott!
Det konstiga är att jag kommer säkerligen vara hungrig i morgon bitti.

Allt gott till dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Nu blev jag sugen på julmat när jag såg dina bilder.
Vilken trevlig kväll med dina kollegor du varit på.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Tack, jag fick verkligen en trevlig kväll med så mycket gott! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Så kul att bli bjuden på julbord. Vi lärare på skolan är bjudna på en jättetrevlig restaurang med supergod mat den 20 december och får välja mellan kött och fisk. Julborden som kommunen har bjudit oss till de senaste åren har inte alls varit några höjdare (gällande maten) så jag tror att alla lärare är jätteglada över att få bli bjudna på detta upplägg istället.

Haha...Ja, det är konstigt det där. Om man äter mycket på kvällen vaknar man vanligtvis upp vrålhungrig.

Ha en riktigt fin dag!

Varm kram.

Anneli

Annika sa...

Ja tack, jag säger också att jag blir SUGEN på julmat när jag ser dina bilder. MUMS!!
Så fint ordnat för er alla.
Men då är det, fastän man tror att man inte kommer att vara hungrig nästa dag så är man ju det. Ofelbart.
Ha en finfin dag!
Kramar!

Channal sa...

Hej Anneli! Det låter jättetrevligt för er! Vårt julbord var riktigt fint och gott... KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Första julbordet är nog det goaste! Hinner tröttna på julmaten... NÄ! SKOJA BARA! KRAM