onsdag 14 december 2022

Glad Lucia dagen efter...

Här ligger jag och tycker synd om mig själv!


I måndags kände jag mig inte alls pigg på jobbet... ont i armhålorna, ja i hela kroppen och jättetrött.
Det fanns inte på kartan att jag skulle bli sjuk så mycket som vi hade tränat till Lucia med klassen.
För igår var det ju Lucia den 13 december...
Jag trodde mer att det var jag som var slutkörd helt enkelt. 
När jag kom hem hade jag 38,5 ° även maken med samma symptom.
Sen satte vinterkräksjukan igång för oss båda. VIDRIGT!!
Det blev absolut inget Lucia för mig eller maken igår... vi båda var helt däckade.


Ida piggade upp oss med gulliga bilder. Alma skulle prompt vara Stjärnatös... sötaste hjärtat.
På eftermiddagen hade de Luciafirande på Almas förskola ute på gården. Även det missade vi.
Lucia är en av mina favorithögtider... så ledsen att jag inte fick se min klass på skolan och Almas lussande.


Alma blev överlycklig när hon fick se att moster Lotta var där berättade Ida.
Hon sprang och slängde sig i hennes famn. 
Det värmer mormorhjärtat❤ Två av mina favoritflickor!
Tack Ida för bilder och små filmer... så värdefullt att få. 


Idag har jag varit helt feber- och kräksfri men känner mig matt, och det är ju inte så konstigt. 
Blir hemma imorgon också. Jag satsar på att vara pigg och åter på jobbet på fredag.


Idag har jag orkat att göra lite Luciafint här hemma i alla fall. Så bra som det kan bli.



Vacker is har lagt sig på Bråviken... och lite snö föll det även utanför mitt fönster. 
Så julstämningen är det inget fel på...


Amaryllisen blommar för fullt... det är väl en av våra mest älskade julblommor.


Hoppas du min kära läsare fick njuta av ett stämningsfullt Luciatåg...
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

10 kommentarer:

Annika sa...

Åh fy! Kräksjuka är nog mitt värsta alla kategorier! Vilken besvikelse. Själv var jag ju på prednison (kortison) när jag skulle göra mitt sista lussande så det blev inget med det heller. Blev alldeles skakig, uppvarvad och allmänt upp och ner av medicinen - stannade hemma och vilade istället.
Som tur är kommer det ju fler högtider som blir roligare (visste man inte när man var liten och blev besviken men det vet man nu...)
Kram

Anonym sa...

Vad trist och jobbigt att vara sjuk, hoppas du kryar på dig snabbt! Många sjuka nu...
Vilken fin "Lucialångdansprydnad" du har (första bilden) :)! Har du gjort den själv eller är den köpt? Har aldrig sett någon sådan. Mvh Annika

Channal sa...

Hej Annika! Kul att se dig här! Trist att det inte blev något Lussande för dig heller. Men som du säger... vi har fler fina högtider att fira! Huvudsaken vi är friska till jul! KRAM

Channal sa...

Tack! Visst är den fin! Den köpte jag när barnen var små. Måste vara mer än 20-25 år sedan. Det var i Jobs butik i Gamla stan i Stockholm. Älskar den verkligen. KRAM

Mamma C sa...

Men så tråkigt att du/ni åkte på den jobbiga bacillen.
Det är tur att mobilen finns så man kan få kort och filmer.
Krya på dig nu.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Ja, det var en pers! Hoppas på nya tag imorgon så jag kan gå till jobbet på fredag. KRAM

Ninnie sa...

Men åh fy, stackars er båda! Kräksjuka är inte roligt att ha, usch... Som tur är brukar det gå över ganska snabbt. Så trist att du missade Luciafirande. Så söt liten "stjärnflicka" Alma är! Haha, när min yngste var liten ville han ha glitter på huvudet, han tyckte glitter var så fint.
Hoppas att både du och maken mår bättre nu. Kram!

Channal sa...

Tack! Ja, nu känns det mkt bättre! Ja, det är klart att hon är en Stjärnflicka! FINT! Och fint med glitter! KRAM

Annika sa...

Nämen, fan vad vidrigt. URK!!
Så den sjukan är i omlopp nu igen ... VIDRIGT! Vet att den tog paus under pandemin.
Dina bilder är iaf sååå vackra. UNDERBARA!!


Skönt ändå att du inte fick eländet i nästa vecka.

KRAMAR och KRYA!!!

Channal sa...

Tack Annika! Nu härjar det för fullt med sjukdomar i skolan och på förskolor. Efter pandemin har det fått fullfart igen efter några friska år. KRAM