torsdag 1 december 2022

Kära vänner, idag blev jag hemma!


Solen har inte visat sig på flera dagar... bara grått, blött och kålsvart. 
Tur jag har de här gamla novemberbilderna från 2014 att plocka fram.



Hade inte alls tänkt göra ett inlägg om detta. Mår inte alls bra idag. 
Var med i en hemsk trafikolycka igår när jag åkte hem. Bland det värsta jag har sett o varit med om. 
Hade jag kommit 100-150 m innan hade det kunnat vara jag som inte finns mer eller ligger på IVA. 
Bildelar från den ena bilen fastnade under min bil. 
Jag var chockad men klarade mig helskinnad. Tackar högre makter! 
De andra tre bilarna fick bärgas bort, min lyftes bara så bildelarna under min bil kunde plockas bort. 
Åkte hem efter 1 1/2 timmas sittande i bilen vid olyckan. Jag är oskadd o lever!! 
Men jag mår riktigt dåligt och är skärrad. Har inte sovit en blund i natt. 
Jätteledsen när jag läste imorse att den ena kvinnan i min ålder inte överlevde! 
GRÅTER och TÄNKER på hennes nära och kära och på alla andra inblandade i olyckan. 


Livet är skört... var rädd om er där ute.
Kärleksfulla kramar till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

12 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Men så fruktansvärt. Jag förstår att du måste ha blivit riktigt chockad, och sådant sitter kvar och kommer efter. Klokt beslut om du är hemma några dagar. Man tänker andra scenarier och vilken änglavakt du hade. Så fruktansvärt för kvinnan som omkom och hennes familj.

Var rädd om dig.

Varma kramar,

Anneli

Channal sa...

Tack Anneli! Verkligen änglavakt! Tänker mycket på det du skriver om... ekorrhjulet och att leva här och nu!

Varma KRAMAR

Anonym sa...

Du hade verkligen änglavakt. Man blir ju knäsvag efter en sådan händelse.
Var rädd om dig. Kram Anki

Mamma C sa...

Gubben läste om olyckan för mig i morse och visade bilder från den. Fy så hemskt för dig att varit med om detta, och vilken änglavakt du haft.
Styrkekramar till Carin

Ninnie sa...

Men så fy så hemskt! Så fruktansvärt...vilken hemsk och chockartad upplevelse för dig. Du hade verkligen änglavakt - tack ock lov.
Men så otroligt tragiskt för de andra inblandade - svårt att ta in och förstå. Livet...det är här och nu - ännu en påminnelse om att vara tacksam för det och att leva just här och nu!
Ta hand om dig nu och ta det lugnt. Massa, massa kramar till dig från Ninnie

Anonym sa...

Men fy vilken tragisk och otäck olycka. Förstår du är chockad och tacksam på samma gång. Du gjorde helt rätt som stannade hemma och tog det lugnt efter den händelsen. Många varma kramar till dig <3
Kakaobönan - Pia

Annika sa...

Men Anna, så förfärligt hemskt.
KLART detta tar på dig, det är ju ett riktigt trauma. ATT du varit med om en bilolycka som innebar dödsfall för en av er inblandade. Herregud alltså. HUR ofantligt sorgligt.
HELT rätt att du är hemma.
DU hade änglavakt.
Massor, massor med varma kramar från mig!

Channal sa...

Tack Anki! Detsamma!
Varma KRAMAR

Channal sa...

Tack Carin! Det var det värsta jag varit med om och sett. Fantastisk personal på platsen.
Varma KRAMAR

Channal sa...

Tack Ninnie! Livet är skört! Vi ska ta til vara på varje dag! Fruktansvärd händelse!!
Varma KRAMAR

Channal sa...

Tack Annika! Riktigt otäckt. Även om jag kör försiktigt så vet man aldrig vad som kan hända. På helspänn när jag är ute och kör. Vill helst vara hemma jämt!
Varma KRAMAR

Channal sa...

Tack Pia! Riktigt otäckt... precis so du säger: "Chockad och tacksam på samma gång.".
Varma KRAMAR