lördag 31 december 2022

Mellandagarna och idag Nyårsafton❤

Hej alla vackra själar! Mitt årliga mellandagspussel är klart.


Jag har varit lite halvsjuk sedan jag gick på jullov... det tar på krafterna att aldrig få känna sig riktigt frisk.
Men jag ska inte klaga... hurra för Alvedon, Strepsils och Cocillana. 


Igår fick jag en jättefin eftermiddag och kväll tillsammans med mina flickor Ida och Lotta.
Vi var i grannstaden Linköping på Konsert och kongress. 


Vi såg den underbara filmen Love Actually. Filmen är 20 år gammal och den håller än. 
Så många favoritscener... förutom några som känns lite mossiga efter Me Too. Ja, ja!


Love Actually in concert... filmmusiken var live med Stockholms Concert Orchestra. 
En häftig och mycket speciell upplevelse. Efter föreställningen bjöd Ida och Lotta mig på god mat.


De hade bokat bord på Överste Mörner som ligger vid Filbytertorget mitt i Linköping. 


Trivsamt och enkelt i en varm atmosfär... många skratt mellan oss tjejer.




1000-tack för en jättemysig kväll som gjorde mig riktigt pigg och glad!
Idag har jag gått i pyjamas mest hela dagen... så skönt!!



Jag har plockat undan alla tomtar förutom de vid pepparkakshuset, förberett 
nyårsefterrätten Crème brûlée, dukat fint till kvällen och fixat dippen till chipsen.



Den röda hyacinten hos mamma och pappa är så vacker


Ett riktigt Gott slut önskar jag er alla på årets sista dag! 
 Visst känns det lite spännande med ett nytt år?
Som att vända blad i en spännande bok. 


Och du är fantastisk min kära läsare, tack för att du finns! 
Så roligt att så många av er följt mig under flera år, det känns nästan som vi känner varandra! 
Hoppas att ni alla får en härlig Nyårsafton! 
Lägg nu champagnen på kylning så ses vi nästa år! 


Ännu en gång... GOTT SLUT OCH GOTT NYTT!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

8 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt Gott nytt år till dig och de dina. Krya på dig. Kram Anki 🥰🍾🎉🥂

Channal sa...

TACK Anki! Detsamma till dig!

KRAMAR🥂🍾

Mamma C sa...

Vilken mysdag du hade med döttrarna i Linköping.
Vi har firat nyår i Sverige sedan vi flyttade till Spanien. Men igår firade vi in det nya året på hemmaplan med våra goda vänner.
Håller med dig om bloggen, att det känns som man känner varandra efter så många år.
Ha en fin nyårsdag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Låter som en rolig nyårsafton. Ja, visst känner vi varandra! Ha en skön nyårsdag du också... pizzadag även i Spanien?

KRAMAR🥂🍾

Anonym sa...

Gott Nytt År!
Roligt att titta in på din blogg då och då :D. Den är så trevlig!
Kram, Annika

Channal sa...

Tack Annika! Vad glad jag blir. Gott Nytt 2023!

KRAMAR🥂🍾

Från Glam till Damm sa...

Så härligt att få umgås med sina båda flickor. Det värmer mamma-hjärtat. Underbart.

Ja, du har alldeles rätt om bloggvärlden. Den är så trevlig och ger så mycket. Många fina bekantskaper. Välsignat.

Vackra blomster och tjusig dukning. Jag skall också plocka bort lite av julen. Nu känns det bra att jag inte hade hunnit dekorera lika mycket som jag brukar eftersom vi reste iväg strax innan jul.Lättare att städa undan.

Ha en fin dag!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Dagar tillsammans med våra döttrar är guld värt! KRAM