söndag 11 december 2022

Min helg...

Trevlig tredje advent! Hoppas att ni har haft en fin vecka!
Bara lite drygt två intensiva veckor kvar av julförberedelser innan lugnet förhoppningsvis infinner sig.



Här har vi haft mys med gullungarna Frank och Alma lördag till söndag.
Alma ville ut och åka pulka... tjoho i backen... och vi tittade på rosorna i trädgården.
- Rosorna sover, sa Alma. Håller med... de sover.


Gott med glass och strössel till söndagsfika... 
Vi har tittat på filmen Nils Karlsson pyssling... råttan Tjofsan är jätteläskig!
Efter filmen läste vi boken och däri finns ingen otäck Tjofsan... så det så!


Alma hon leker så fint med dockorna. 
Lottas 90-tals-Skrållan och min gamla blunddocka från 60-talet.
Jag själv har alltid älskat dockor... tänk så kul att få leka med dem.


Runt köksbordet var det glada barn både idag till lunch och igår kväll! 
Potatismos och köttbullar idag... pizza-tajm igår och julmust i glasen.


Ja, nu ska jag ta ett djupt andetag och typ BLÅSA UT!
150 omdömen och 150 betyg är klara och satta nu ikväll.
Ska bara klä skolans Luciakrona med lingonris... snart jullov!


Önskar er en trevlig tredje advent!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken härlig helg med barnbarnen.
Nej, råttan tjoffsan är inte så snäll.
Mycket gott på eran meny var det med.
Vi hade ett lekrum till barnbarnen i huset där det fanns både det ena och andra av leksaker från när barnen var små.
Ha en fin och bra ny vecka.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Så har vi också, ett lekrum med leksaker och böcker från mina barn när de var små och även från min barndom. Kul!

KRAM Anna

Annika sa...

Så fina bilder, och så har du is och snö. Känner mig avis!! SÅÅÅ mysigt, så ska det se ut.
Så vackert med julgransljuset och snön.
OCH vilken mys med barnbarnen.
SNART jullov! YAY!!
Kramar!

Channal sa...

TACK! Ja, här har vi snö, is oc kyla! Inte många dagar kvar nu till jag har lite ledigt över jul och nyår.

KRAM