onsdag 10 januari 2024

En solig och isig promenad, -2,5°C.


Kära vänner! Idag får du följa med mig på en riktigt skön och vacker vinterpromenad!


Åhh vilket fantastiskt ljuvligt vinterväder vi har haft här idag! 
Vackrare än så här blir inte vid Bråviken...


Och ni skulle höra isflakens magiska klockspel! Isen sjöng!



En perfekt dag att strosa i solen med kameran vid Marmorstigen.
Så välgörande för kropp och själ.




Ja, det var en underbar promenad... som tagen ur en vintersaga.


Maken och jag vi sa HEJ till hundägare som var ute och rastade sina vänner.
Det var även många som åkte långfärdsskridskor på Bråviken. Såg riktigt härligt ut.





Nu är det nytt år och med det nya krafter! Jag har varit 100% sjukskriven ett tag.
På måndag ska jag börja jobba 50%... det ska bli skönt att få komma igång igen.



Hoppas på en lika fin dag imorgon!




Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

15 kommentarer:

Mamma C sa...

Verkligen som taget ur en vintersaga.
Helt magiska bilder på ett soligt och vackert Bråviken.
Ha en fin och bra dag själv i morgon.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Det var så skönt i solen också. Ljuvligt! KRAM

Anonym sa...

Tack för promenaden :). Kung Vinter och farbror Frost har varit i farten... Härligt med riktig vinter!
Solen gör ju sitt till också. Krya på dig! Kram, Annika

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Solen värmer gott och Kung Bore får gärna vara kvar ett tag till! Det vackra gör gott! KRAM

Annika sa...

VAD kan jag säga? Vintern när den är som bäst! Kung Bore regerar på allra finaste sätt.
UNDERBARA foton och UNDERBART ljus därtill.
Så där ska det se ut när det är vinter. Mkt avis!
Kramar!

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Det är så vackert ute. Borde ta mig ut när solen går upp eller ner. Fantastiskt ljus! KRAM

Camilla sa...

Vilken härlig promenad du fick, i ett vackert vinterlandskap.

Channal sa...

Hej Camilla! Eller hur! Helt undebart skönt för hela mig! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Så vackra bilder!
Din nya karriär är som destinationsfotograf. Visit Norrköping. Underbara bilder och du ser detaljerna och det vackra i naturen. Som Annika i Reston.

Varm kram och hoppas du mår bättre.

Anneli

Monica sa...

Så vackra vinterfoton! Och vet att det är så vackert i din natur alla årstider. Och du fotar fantastiskt. Och vad underbart det varit nu med sol, blå himmel och bara någon minusgrad.
Vi såg också här alla skridskoåkare på vackra sjön, tänkte att förr var man en av dom, det rycker lite i skridskofötterna men kanske man är lite ovan nu.
Vi gjorde en utflykt i fin bruksmiljö sen där vi åt god soppa. Men på hemväg köpte vi semlor, världens godaste tror jag hittills på vårt kondis, sa att jag tror mamma har gjort dem, perfekta mandelfyllningen, ja du vet och gott kaffe är jag bra på🙂

Hoppas att du får vara frisk nu och orkar med jobb och allt men bäst att känna efter också hur mycket.
Kram

Monica sa...

Måste tillägga, det har varit väldigt vackra solnedgångar flera kvällar, tror vi alla reagerade på ljuset och de vackra färgerna efter allt mörker denna kalla vinter. Helt underbart att se ljuset. Kram

Channal sa...

Hej Anneli! Tack! Det vore något att frilansa som fotograf. KRAM

Channal sa...

Hej Monica! Tack! Det är ljuvligt ute nu. Visst blir man lite sugen att gå ut på isen och glida iväg. Ser så fritt ut... som att vara en duva som flyger iväg. Låter som ni fick en riktigt mysig tripp. Åh semla har vi inte ätit än, längtar.

Håller med, himlen har varit enastående vacker på morgnar och kvällar! Borde ta mig ut med kameran. KRAM

Ninnie sa...

Hej Anna!

Å, vilka vackra vinterbilder! Ja, visst är det härligt att komma ut, även om det är isande kallt. Jag försöker gå ut och gå varje dag, det är som medicin för kropp och själ!

Hoppas det går bra för dig att börja jobba igen. Bra att du bara jobbar halvtid. Jag förstår att du är trött och matt, du har gått igenom SÅ mycket och omvälvande både för kropp och själ. Man ska vara rädd om sig och sin energi.
Ta hand om dig, Anna!!

Måste också säga att jag njöt av att läsa ditt inlägg om din pappa, alla fina gamla foton du har. Vilken skatt! Och att du fått så mycket berättat för dig.
Jag vill också släktforska, det är så spännande med historia och ens ursprung. Min pappa ägnade sig en del åt släktforskning när han blev pensionär, och han har dokumenterat mycket. Jag vill fortsätta med det! Vet att han tillslut hamnade i Tyskland, i spåren efter min farmor.

Och din pappa har ju så många likheter med dina barnbarn - framförallt Frank - och med dig också! Så söt!

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Naturen ger kraft och jag måste ta mig ut oftare. Ska bli skönt att komma igång lite igen. Det kommer bli bra. Visst är det spännande med släktforskningen... och Tyskland! Mina har hållit sig längs med E4:an Nyköping E22:an Västervik! LER! KRAM