tisdag 30 januari 2024

Trevlig träff med mitt damgäng...

Dags att dra upp rullgardinen... soluppgången ger ett varmt vackert sken.


God morgon... Är du riktigt vaken än? 
God morgon... Har du sett nåt' glatt i tidningen? 
Nej, det var väl längesen!
Är du riktigt vaken än? 

God morgon... Nu behövs det glada tag. 
God morgon... Ta och leta fram ditt bättre jag. 
Har du något bra förslag? 
Nu behövs det glada tag! 

Se solen, åter stiger solen... 
Se solen, det blir en härlig dag.
God morgon, god morgon!


Dessa morgonbilder är från i söndags. Föredrar -2°C och SOL!
Både idag och igår har vi ett gråmulet väder med plusgrader och fulsnö.


I måndagskväll ännu en träff med ett damgäng. 
Denna gång med min hemgrupp hemma hos Indira.
Vi passade på att fira Cecilia som fyllde 75 år den 18:e.


Födelsedagsbarnet bjöd på en fantastisk smörgåstårta som Carina i hemgruppen hade gjort.



Inte bara vacker... väldigt god också med ärtpesto, ägg, kyckling och räkor.


En fantastisk bukett i rosa fick jubilaren av oss... samt lite skönsång.


Efter smörgåstårtan satte vi oss i vardagsrummet framför en värmande TV-brasa.



Carina hade inte bara gjort tårtan... hon hade även bakat en jättegod kaka till kaffet!
Full stomach... proppmätt än av allt gott!



Här har ni oss... hela damgänget! Tänk, vi är mellan 40 och 77 år.
En styrka i vänskap och systerskap oavsett vilken generation vi tillhör.
En rolig bild fotad av värdinnan Indira. Tack för en jättetrevlig kväll.
Jag är så tacksam för alla fina vänner jag har! I'm truly blessed.


Dagsljus från i söndags... hoppsa ljuset och solen snart kommer åter!
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är.
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

11 kommentarer:

Monica sa...

Oj vilken tårta, ni är ju helt otroliga i era gäng. Och vilken vacker bukett, helt underbar. Och så god kaka på det och härlig gemenskap. Låter toppen allt! Kram

Anonym sa...

Wow, vilken smörgåstårta! Ser fantastiskt god ut och så vacker...
Och kakan ser delikat ut likaså. Blombuketten mycket vacker :)!
Härligt med så goda vänner och i varierande åldrar gör det hela ofta ännu bättre. Du verkar vara en god vän själv.
Ha det så bra! Kram, Annika

Channal sa...

Hej Monica! Tack, många duktiga i vårat gäng! Carina gör alltid fantastiska tårtor. Så glad att jag har dem. KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Allt var så gott och trevligt! Så glad för alla fina vänner! KRAM

Ninnie sa...

Jaa, jag hoppas också på ljusare, soligare dagar. Räcker med vinter nu tycker jag, längtar efter vår!!!
Dina solglimtande bilder inger hopp!

Du har verkligen en stor skatt i att ha så många vänner! En lycka i livet. Och så berikande med vänner i olika åldrar.

Kram från Ninnie ❤️

Channal sa...

Hej Tack! Sina vänner ska man vara rädd om. På torsdag har vi februari och den månaden brukar säga swish... snart är våren här! Hörde talgoxen häromdagen. Ett säkert tecken på att vi snart är där. KRAM

Mamma C sa...

Nu satte sig denna melodi i huvudet som du börjar ditt inlägg med 😀.
Kommer säkert att somna med den när jag lägger huvudet på kudden.
Ålder har väl egentligen inte någon betydelse alls är man känner en sådan fin vänskap med varandra.
Vilken smörgåstårta det bjöds på. Den så grymt gos ut. Och inte tala om kakorna till kaffet 😋.
Kram Carin

Channal sa...

Haha hej Carin! En rolig låter som sitter... lätt att börja sjunga med. Hoppas den är borta från ditt huvud nu. Eller hur! Åldern är bara en siffra, vi är ett härligt gäng! Och Carina, hon kan baka hon! KRAM

Annika sa...

OCH där FASTANDE den låten i min skalle, haha.
TACK Anna, tack! :-DD
Äkta mellolåt som jag ÄLSKADE back i the day!!

Så himla mysigt med er träff. OCH smörgåstårtan, dööööör lite, så god den ser UT!! Hemgruppen din är så fin!

Kramar!!

Annika sa...

Förresten, vad roligt att du och Marianne stötte ihop på mässan. Jättekul!!
Och ja, Aprilhäxan är en av de bästa böcker jag läst också.

Channal sa...

Hej Annika! Haha du också! Ja, en riktig schlagerdänga som lätt fastnar. Inte ofta man hör sådana melodier nu för tiden. Snart sätts Mello igång.

Ja, det var kul att Marianne kände igen mig! Så glad för min hemgrupp. KRAM