fredag 19 januari 2024

Go'kväll alla vackra själar!

Så här vackert var det idag när jag åkte hem... 
Inte lätt att stanna bilen varsomhelst nu när det är så mycket snö överallt.



Kära vänner nu har vi fredag! Min första vecka avklarad efter ett långt uppehåll.
Det har känts väldigt bra men jag är helt slut när jag kommer hem. Mer än fyra timmar klarar jag inte.
Jag vill känna igen mig snart igen och börja jobba fullt ut som jag alltid har gjort.
Men nu vill jag klara av dessa veckor på 50%. Jag tar en dag i taget.



Igår när jag kom hem åt jag lite lunch och sedan fick jag ett telefonsamtal vid 13.30. 
Efter det mindes jag inget mer!
Klockan 16.30 blev jag väckt av min mobil som ringde... jag svarade och var helt förvirrad. 
Ida undrade hur det stod till om jag låg och sov. Mycket riktigt, tack för att du ringde och väckte mig!
Det var kolsvart i hela huset. Jag gick upp och tände lampor och ljus och satte på TV'n. 
"Oj, oj bara jag somnar till kvällen, tänkte jag". 
Tur för maken också att han inte fann mig sovande när han kom hem. Men vet du vad? 
Jag gick och la mig klockan nio och somnade strax efter det och vaknade när klockan ringde 06.15.
Jo, jag ÄR trött! Idag känner jag mig faktiskt mycket piggare, skönt! 



Klockan ett idag var jag på en timmes ansiktsbehandling, så skönt! Jag är bra på att unna mig sådana saker.
Det får mig att må bra! På tisdag ska jag fixa mina naglar... även det är hälsofrämjande.
Via onkologen får jag medicinsk yoga digitalt samt via en app, jättebra. 
Sen går jag även på Yin yoga en kväll i veckan. Tacksam för det!


Ikväll ska jag laga något jag aldrig tillagat tidigare. 
Pankostekta fishcakes med majs- och fetaostsalsa, srirachadressing och koriander, spännande!
På det bra TV! På spåret och Carina Bergfeldt med gäster.



Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!
Trevlig helg och kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig

14 kommentarer:

Monica sa...

Det var verkligen en vacker dag idag, hela dagen tack och lov. Åh så fina foton du tagit. Underbara. Sett också att lite söderut har ni haft sol när vi i Stockholm haft jämngrått. Så tacksam för varje ljus dag.

Önskar dig en fin och bra helg och ta lite sovpauser också, tror det bara är bra😴så du får nya krafter. Kram

Channal sa...

Hej Monica! Tack! Underbara vinterdagar... och lika soligt och kallt ska det bli i helgen. Önskar dig detsamma, en lugn och fin helg! KRAM

Ninnie sa...

Vilka vackra bilder!
Sol och snö - underbart.

Ta hand om dig, Anna!!
Kämpa inte för hårt med jobbet, det viktigaste är att du ska MÅ BRA!
Bra att du håller på med mediYoga, det har jag också gjort och det har hjälpt mig.

Ha en fin helg, vila och ta det lugnt! Och lycka till i På spåret! Vi brukar tävla i DUO-appen, så roligt!

Varma KRAMAR från Ninnie

Anonym sa...

PS, det första fotot skulle jag göra en tavla av. Så otroligt fint. Solen fångad så, linjerna i vattnet, svängda, snön, färgerna och ekan snöfylld. Harmonisk och så vacker att vila ögonen på. Du får göra vintervykort annars och visa på något bra ställe så blir de eld och lågor. Kram Monica

Anna i Portugal sa...

Fantastiska bilder! Vilket ljus du fångat! På Spåret ser vi också och igår kunde vi lite grann i alla fall. Ha en fin lördag.

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! På spåret var kul, inte så svårt denna gång. Jag tar det lugnt... just nu lyssnar vi och löser Melodikrysset. Detsamma till dig, ha en fin helg, vila och ta det lugnt! KRAM

Channal sa...

Hej igen Monica! TACK!! Glad jag blir... det var vackert ute. Lyssnar på Melodikryset och just nu spelar de "Jag ska måla hela världen lilla mamma". Så vacker sång! KRAM

Channal sa...

Hej Anna! TACK! Det var så vackert när jag åkte hem... var bara tvungen att stanna bilen. På spåret är kul, igår kunde vi en hel del också. Vissa gånger är det så jäkla svårt! Fin lördag till dig också! KRAM

Mamma C sa...

Vilka fantastiskt vackra bilder du knäppte på vägen hem från jobbet.
Vila kan vara en bra för kropp och själ med 😉. Uppenbarligen behövde du den där lilla 😉 powernapen.
Yoga är ju toppen det med.
Ska bli kul och höra hur middagen blev.
Ha en fin lördag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Det var vacker vid Bråviken. Tror också att jag behöver den där powernapen. Vila läker! Middagen blev stark men god! Fin lördag till dig med. KRAM

Annika sa...

UNDERBABAR bilder, underbart ljus!
ÅÅÅ så fina de är.
En tuppis är skön! Tar en sådan, en kort, varje dag. Tycker de går under.
Kramar till dig!

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,
Du behövde den där sömnen.
Jag förstår att du är trött. Kroppen och knoppen har mycket att ta itu med. Du har gått igenom en hel del. Passa på att vila dig när du kan och jäkta inte tillbaka till ekorrhjulet. Det finns så mycket annat att göra med sin tid här i livet än att sälja den för pengar.

Underbart att du unnar dig ansiktsbehandling och nagelfix. Sådant piggar upp.

Så vackra bilder. Jag förstår att du kände att du behövde stanna bilen och fota.

Yoga skall vara så bra. Du måste rapportera om hur det är sedan. Såg Eva Rydberg på TV4 igår och hon berättade att hon gör yoga varje dag. De Fem Tibitanska heter det som hon gör varje dag. Jag googlade det och det såg väldigt bra ut. Jag skall ta sats och börja med yoga jag med.

Ha en riktigt fin kväll!

Varm Kram fina du, ja och så skulle jag skriva att jag tycker att du är sååå fin i dina vackra blusar. Dina inlägg där du visar kläder är riktiga blogg-karameller.Du har så mycket snyggt i din garderob.

Kram, kram...

Anneli

Channal sa...

Hej Annika! TACK! Nu är det inte lika vackert ute! Plusgrader och snömodd, inget roligt väder alls! KRAM

Channal sa...

Hej Anneli! TACK! Viktigt att vi lyssnar på våra kroppar. Yoga är som medicin. Jag tycker det är jätteskönt för själen och hela kroppen. Fick en liten titt på din garderob för ett tag sedan på din blogg! Vi har lite samma stuk och stil där... du och jag! KRAM