tisdag 16 januari 2024

Middleaged teacher's Wardrobe Diary...

Kära vänner! Wow, vilken vinter vi har just nu! Meterdrivor med snö i vår trädgård.
Det var länge sedan vi hade riktig vinter i januari. Älskar't!
Jag gläds verkligen åt det vackra vinterlandskapet, det är KALLT.  Men fint är det! 


I morse var det -20°C när jag åkte till jobbet... 
Vid hemfärd kl. 12.00 sken solen och termometern stod på -15°C. Ljuvligt!
Jag svängde in till Landerholms Konditori och köpte två stycken av stans godaste semlor.


Väl hemma festade maken och jag på varsin premiärsemla till en god kopp kaffe!
Vi tjuvstartar... vet att fettisdagen är den 13 februari!


 Jag tänkte faktiskt visa några av alla mina blusar ur min garderob idag.
Jag satsar på stilrena blusar designade med fokus på material, kvalitet och hållbarhet. 

5 days, 5 looks, one woman! 
Jag och några av mina blusar som jag stormtrivs i❤ Enjoy!


 Vit v-ringad feminin blus med volangdetaljer runt hals och nertill ärmen i stretchig bommulspolin.
Skönaste stretchjeansen i rak klassisk femficksmodell, lite högre i midjan med fina knappar fram.


Det finns nog inget plagg jag gillar mer än blusar. 
Tycker att de går att variera i det oändliga och passar vid alla tillfällen. 


Den här fantastiska glitterblusen i silver hade jag även på nyårsafton till min skinnkjol.
Men här till höga läderstövlar. Blusen passar även till jeans eller skräddade byxor. 


Blusen är tillverkad i en lurexblandning och designad i en vidare modell med hög polotröja.
 Vid halsen och i ärmslutet avslutas det med smockdetaljer. Blusen är fodrad men ej vid ärmarna.


 
Blommig blus med rundad halsringning med volangkrage och knytband mitt fram. 
Bylsig modell med midjeresår nertill och resår vid handleden på ärmarna. 
Här till supersköna grå femficksjeans och gräddvit mjuk varm koftan i mohair och kashmir.




Satinblus i bränd ockra med v-ringning, böljande ärmar, krage och manschetter med knäppning. 
Jag älskar färgen och jag tycker att den ser fantastiskt ut till allt... kostymbyxa, kjol eller jeans.
Eller varför inte till dessa karamellbyxor som jag hade på mig på julgransplundringen... älskar färg!




Ett vårdande och glansigt läppstift i samma vackra färg som blusen. 
 Det är som ett läppbalsam men färgen sitter som ett läppstift och smälter in i läpparna.


Till kinderna RMS Beauty ReDimension Hydra Powder Blush i färgen Mai Tai.
Det är ett puderrouge med ett fjäderlätt gel-liknande textur 
som smälter in i hyn och ger en fantastisk multidimensionell lyster. 
Ett 2 i 1 rouge och highlighter med hudvårdande ingredienser.

Väcker liv i ansiktet och piggar upp alla mörka dagar med sin lystergivande persikofärg.



Transparent blus med sammetstryck med tillhörande linne under eftersom blusen är genomskinlig.
Fint med v-ringning och volanger mitt fram. Supermjukt tyg med fint fall.
Lite puffiga ärmar nertill eftersom det är resår vid handleden.


En blus i en rolig färg, mönster eller ett kul snitt som jag trivs i blir garanterat en humörhöjare.
Visst är det fint med en blus? Jag gillar blusar mycket mer än skjortor.


Det syns när man trivs i sina kläder...
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Det är inte klokt så mycket snö det har kommit. Men idag såg jag att temperaturen var bara några minusgrader där hemma.
Många snygga och fina blusar som du visar. Gillar dem alla eller nästan alla. Det får inte vara förmycket rysch och pysch på dem. För då känner jag mig inte bekväm.
Men du klär i allt och det tror jag att jag sagt förut.
Mycket fina vinterbilder du knäppt med.
Ha en bra onsdag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! TACK! Ja, här har vi massor av snö! Inget roligt väder idag, -2°C men väldigt blåsigt. Vinden viner och snön yr överallt! Fryser mycket mer idag än igår när det var -20°C, vindstilla och sol. KRAM

Annika sa...

Oj vad fint du HAR det nu.
Rimfrosten alltså! OCH all snö. Rimfrost har vi såååå sällan här, och det är nästan det vackraste jag vet. NJUT ANNA, NJUT!!
Din vinter är perfekt. SÅ ska det vara under vintern, precis så! LJUVLIGT!!
Men visst är det så, är det riktigt kallt fryser man mindre än om det är runt nollan.

Du är jättefin, Anna. Gillar verkligen din stil.
Älskar din silverblus och den stilen av blus.

Semlor då, dem ska vi inte ens tala om ...
DÖÖÖÖR!!

Kramar!!

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Vi har haft underbara dagar. Idag blåste det hemskt, bara -2°C, men så ruggigt kallt! Igår var det bara härligt väder! Får bara bli en semla i veckan! KRAM

Anonym sa...

Vilken vinter det är i år...!*** Och du gör den rättvisa med dina vackra foton :).
Många fantastiska blusar i olika färger och material. Fint att kunna välja på färggrant ibland, stilrent ibland och så lite mer baskläder en annan dag.
Du passar i allt! Kram, Annika

Channal sa...

Hej Annika! TACK! Idag är det lika vackert ute! SOl, gnistarnde snö till blå himmel. En fin blus passar alla i! KRAM