söndag 30 maj 2010

Bröllopsfest i Stockholm♥

Sara  Manne


29 maj 2010 

Brudparet var så jättevackra! Det var inget dåligt bröllop vi var på. 
De vigdes utanför Wrangelska palatset på Birger Jarls torg på Riddarholmen, Stockholm. 
Det är ett vackert slott som sedan 1756 är säte för Svea hovrätt. Det var första gången jag var där. 
Vi satt och åt med utsikt över Riddarfjärden där Mälaren möter Östersjön... sött möter salt! 
Rom är Rom och Paris är Paris men Stockholm har jag i mitt hjärta! Jag älskar Stockholm!


Brudparet var så vackra och lyckliga!


På bordet låg det ett häfte med menyn och en liten presentation av alla 99 gäster! 
Under hela middagen var det show med tal, spex och filmvisning till bröllopsparet.
Toast Mastern (den glade på bilden) hade verkligen lagt ner ett kanonjobb. 
Allt var fägnande med skumpa, god mat och dans till levande musik. Vi hade en jättetrevlig kväll! 
Vi avslutade den på Stureplan tillsammans med ett annat par... ja, natten den var lång och skön! 



Vy från terassen... solnedgång över Söder och Riddarfjärden... och Stadshustornet.
Calvados till bröllopstårtan och kaffet.


Tomma bord med tända ljus... full fart på dansgolvet.

Avslutade natten här... Stureplan by Night.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

1 kommentar:

Miss Marie sa...

Vilket vackert brudpar! Jag gillar verkligen brudbuketten!

Och vilken vacker klänning du hittade till bröllopet. Verkligen en vacker färg!