tisdag 27 augusti 2024

Egen AW efter jobbet...



Idag var jag hemma vid femtiden... jobbade till 16:30.
Väl hemma kom jag INTE in! Maken var inte hemma och jag hade glömt nyckeln.
Men vad gjorde det... jag gick ur bilen och började fotografera blommorna vid vår entré.





Efter det gick jag ner till vårt Sommarbo! Och där var det helt fantastiskt underbart!







Vindstilla, tyst, ljumt och skönt... +21°C.

Egentid de luxe!



När klockan blev sju var det dags för mig att gå upp... maken hade kommit hem.
Helt enkelt bara bra att jag glömde nyckeln så jag kom ner till vårt Sommarbo.
Jag fick massor av energi efter jobbet. Optimal återhämtning.
Annars blir det oftast bara att slappa i soffan och läsa bok.


Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

16 kommentarer:

Hallon o Blåbär sa...

Halloj!
Mycket vackra bilder över Bråviken och dina blommor såklart.
Blev ju några härliga timmar för dig.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Två underbara timmar! Så rogivande och skönt! KRAM

Monica sa...

Man kan vara trött men få ny energi av ljuset och solen och friska luften, men ibland går man bara rakt in och då är det alltid saker man ser som ska göras. Jättebra du fick så fina timmar i allt vackert. Och ännu är det sommarfint, så skönt även om det blåser en del men det gör väl så regnet inte får fäste. Soliga dagar oftast. Och varmt. Kram

Anonym sa...

Underbart vackert! Vad fint och bra du bor... och vilka vackra blommor du har i din trädgård :)! Förstår att du njuter. Kram, Annika

Channal sa...

Hej Monica! Tack! Jag borde gå ut varje dag efter jobbet. Bäst att passa på när vädret är fint också. Här blåser det inget. Ljuvlig morgon! Det ska bli +25 idag☀️ KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Sitter just nu och äter frukost och tittar ut på ett lugnt o soligt Bråviken! Önskar dig detsamma! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Haha...Det där låter som något jag skulle göra om jag var utelåst, gå runt och ta bilder av vackra blommor i trädgården. Så mycket fint du har runt huset. Till nästa år skall jag försöka mig på Dahlior.
Ert sommarbo, vilken skatt. Det gäller att njuta nu innan det är för mörkt på eftermiddagarna när man kommer hem. Det låter somom att ni kanska skulle behöva gömma en extranyckel på något bra ställe utomhus :-)
Ha en riktigt fin dag! Onsdag redan.
Varm kram,
Anneli

Anna i Portugal sa...

Skönt att du kunde gå till sommarboet och njuta när du låste dig ute. Så fina bilder, jag njuter av dem alla och fick på det viset vara med på din lilla AW, tack! Ha en fin onsdag, kram!

WalkaboutSweden sa...

Åhhhh...! 💙

Channal sa...

Hej Anneli! Haha kan tänka mig det! Varför göra det till ett problem. In kommer man alltid. Sen har jag ju tur att vi har vårt Sommarbo. KRAM

Channal sa...

Hej Anna! Tack! Ja, vårt Sommarbo är vårt lilla paradis! KRAM

Channal sa...

Hej! Eller hur! Så skööönt!! KRAM

Ninnie sa...

Hej Anna!
Vilken tur att du glömde nyckeln...😉...och vilken tur att det var en så fin dag...och vilken tur att ni har ett extra litet hem så nära!
Vilken underbar eftermiddag du fick!
Blommor, natur, vatten och solsken är ju perfekt återhämtning!

Kram från Ninnie ❤️

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Haha eller hur! Vilken tur att vädret var så fint! En skön eftermiddag. KRAM

Annika sa...

OTROLIGT fina bilder. Inget klokt så vacker det är. Verkar som om september hemma i Sverige blir en fin månad. Kramar!!!

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Välkommen tillbaks till bloggvärlden! Idag har vi tropisk värme! KRAM