torsdag 22 augusti 2024

đŸŒ»Vincent van GoghđŸŒ»


KĂ€ra vĂ€nner! IgĂ„r besökte jag konstutstĂ€llningen Van Gogh Alive i Linköping.
Det hĂ€r var ingen vanlig konstutstĂ€llningđŸŒ» 
Utan en magisk vÀrld dÀr van Goghs mÄlningarna fick liv!


Van Gogh Alive var en uppslukande digital konstupplevelse... 


Med över 3000 inspirerande bilder till klassisk musik förvandlades 
vĂ€ggar, golv och tak till ett fantastiskt konstverk... riktigt hĂ€ftigt! 













Jag har alltid gillat van Goghs livfulla mĂ„lningar... 
DÀr fanns stafflin pÄ utstÀllningen sÄ jag svÀngde ihop tvÄ solrosor pÄ tre minuter.
TyvÀrr fanns det bara blyertspennor... kanske fortsÀtter pÄ solrosorna hÀr hemma.


Efter konstupplevelsen blev det en fika pÄ CityGross tillsammans med min kulturkompis.
JA, den stora konstutstÀllningen lÄg nÀmligen vÀgg i vÀgg med CityGross.
Det smakade bra! 15 kr för en fika... CityGross levererar! 


En trevlig eftermiddag efter jobbet mitt i veckan... och den gjorde mig glad!


Hörrni, imorgon Àr det fredag... tjoho! Allt ljus pÄ dig min kÀra lÀsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Hallon o BlÄbÀr sa...

Halloj!
MÄste ha varit en magisk upplevelse att se hans konstverk sÄ.
En god och billig fika fick ni med.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Verkligen en fantastisk konstutstĂ€llning! Och go’fika pĂ„ det! KRAM

Hannas krypin sa...

Wow, vilken utstÀllning. SÄ hÀftigt att se utstÀllningen pÄ det sÀttet.

Channal sa...

Hej Hanna! Ja, verkligen! Ha en fin dag! KRAM

Monica sa...

SÄ intressant konstutstÀllning! Verkligen spÀnnande och rolig. Kan du göra en tavla dÀr du sitter? Lite kul.
SÄ billigt fika trodde jag inte var möjligt, hÀr hos oss blir det 100 kr för kaffe och liten godbit sÄ avstÄr ofta faktiskt. Fast pÄ utflykter dÀr det Àr vÀldigt fint och ocksÄ vÀldigt lÀckert blir det besök. Kram

Channal sa...

Hej Monica! VÀldigt annorlunda och hÀftig konstutstÀllning. Kul att ha varit dÀr.
Sa precis det till min vÀnnina, oftast blir det en hundring för en fika. För dyrt! 15kr Àr en upplevelse! I Grekland fick vi betal 4,5 euro för kaffe i en pappersmugg! Inte ok!!

KRAM

Anki sa...

Jag sÄg utstÀllningen i början av sommaren och visst Àr den alldeles fantastisk!

Channal sa...

Hej Anki! Verkligen en fantastisk upplevelse. Hade gÀrna sett Monets Alive som var uppe i Stockholm i vÄras. Missade den. KRAM