måndag 26 augusti 2024

En måndag i repris...

Same, same but different! 
Ja, mina måndagar ser mer eller mindre likadana ut och det tycker jag är skönt!


Kära vänner! Idag när jag gick till brevlådan blev jag glatt överraskad och JÄTTEGLAD för detta vackra vykort!
Ett vykort från min bloggvän Carin i Spanien. Se hennes blogg Hallon o BlåbärHÄR!
Jag är säker på att det är en akvarell målad av henne... SÅ FIN!
1000-TACK raraste du! Det betyder mycket med sådana små hälsningar.
Varför har vi slutat att skicka vykort? Det är ju mycket roligare än sms och hälsningar via Fb.


Nybakad citronsockerkaka med glasyr... det doftade gott i köket.





Och det smakade bra med 11-kaffet i min favorit-Muminmugg på balkongen.
Till det en mjuk, god, ljummen sockerkaka med massor av nyttig C-vitamin i... LER!



Idag har det varit +22°C... perfekt om du frågar mig! 
Enligt väderprognoserna ska det vara varmt och skönt hela veckan. 
Ja, jag tror på en lååång varm höst!


Just nu lyssnar jag på Emma Hambergs nya bok Kärlekens idioter.
Jag gillar när författarna själva läser sina böcker. Har precis avslutat att lyssna på
Helena von Zweigbergk när hon läser sin senaste bok 1979: Johanna och Ingrid - ett familjedrama.
Riktigt bra bok! Kommer skriva mer om den lite senare.


Här kommer den igen min favoritros!
Älskar glassfärgerna på den storblommiga fredsrosen.
 Rosen döptes till fred/Peace för att fira slutet av andra världskriget. 
En fredsros delades ut till varje medlem av FN för att man tagit tillbaka sitt land. 
Det var den franska rosenförädlaren M. Meilland som upptäckte rosplantan 1935.


Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

Mirre sa...

Oh så inspirerande fina foton och så fin akvarell du fick av Carin, så vacker tavla

Channal sa...

Hej Mirre! Tack! Vykortet är verkligen som en tavla. KRAM

Anonym sa...

Visst är det roligt att få vykort och även skriva tycker jag :)! Verkligen fint det du fick! Tyvärr har de flesta slutat med riktiga vykort men jag skriver ett helt gäng varje semester och får en bråkdel tillbaka ;). Nästan alltid födelsedagskort per post men tyvärr finns det ju knappt någon Post längre värd namnet... Många julkort och några påskkort varje år naturligtvis. Rosen Peace hade vi i vår trädgård när jag växte upp. Sååå vacker! Kram, Annika

Channal sa...

Hej Annika! Jag borde skicka födelsedagskort till barnbarnen. Det fick vi alltid förr. Julkort brukar vi skicka, det är kul. Men som du säger. Nu när de har sålt ut postverket vet man aldrig när posten kommer fram. KRAM

Stefan sa...

Fina bilder i inlägget. Att få/skicka vykort är tyvärr inte vanligt längre. Visst är det trevligare än att få/skicka en bild via sms, snapchat eller anda sociala medier. I synnerhet när kortet är tillverkat förr hand och av en vän.

Anna i Portugal sa...

Så roligt att du också fått ett vykort av Carin, hon målar jättevackert! Nybakad kaka är ljuvligt, fin form du har! Som vanligt gillar jag dina bilder och rosorna är underbara. Kram

Hallon o Blåbär sa...

Hejsan!
Så kul att det kom fram mitt vykort.
Ja, det är konstigt att vi slutat skicka vykort. För lite roligare är det att få kortet i lådan än i mobilen.
Din sockerkaka såg väldigt god ut.
Och du har en underbar trädgård.
Ha en fin tisdag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Stefan! Visst är det lite extra omtanke med ett egengjort vykort. Jättefint! KRAM

Channal sa...

Hej Anna! Tack! Verkligen jättefint av Carin att skicka vykort till oss! Så kul! KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Tack ännu en gång! Blev verkligen jätteglad! KRAM