fredag 23 augusti 2024

Vad blir det till middag idag då?

Hitt på något! Vad är du sugen på? Vet inte! Ah, vi åker till Lilla Gula!
Vilken tur att vi har några mysiga restauranger där jag bor. Lilla Gula är en av dem.



På min vackra tallrik blev det zucchiniplättar, klyftpotatis och tomatsalsa. 
Till det en liten sallad, gott bröd och bubbelvatten.




Maken blev sugen på kålpudding, kokt potatis, gräddsås och lingon. 
Vi båda blev väldigt nöjda... och mätta!



Skönt att kunna sitta i lite skugga under parasollet vid äppelträdet.
Det är så mysigt och fint på restaurang Lilla Gula. 
Ägarinnan är keramiker och hon har gjort alla muggar och tallikar.
Finns även en liten butik där hon säljer sina keramiksaker.




Ibland är det faktiskt riktigt skönt att kunna unna sig att äta ute... 
Fast maken säger alltid att den godaste maten äter han hemma.


Nu ska jag sätta igång och göra äppelpaj och västerbottenpaj till kräftskivan imorgon!

Allt ljus på dig min kära läsare!

Trevlig helg och kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Monica sa...

Håller med maken, godast hemma, svårt att nå upp till den nivån☺️men händer att man blir förvånad ute med att det är väldigt gott men inte så ofta. Bästa är ju att bara sitta ned och bli serverad, skön avkoppling är det. Så vacker miljö du visar där och keramik är alltid lite fascinerande, alltid tyckt det sen jag som barn tittade hos alla keramiker på Gotland. Så mycket fint och vackra färger. Kram

Channal sa...

Hej Monica! Visst är det så! Men jag gillar att gå ut och äta då o då. Det känns lite lyxigt att kunna unna sig det. Lilla Gula är jättefint och mysigt. KRAM

Anna i Portugal sa...

När maten är god är ett besök på restaurang alltid trevligt. Sen är det ju väldigt fint att maken gillar hemmamaten bäst! Hoppas vädret är med er i kväll! KRam

Hallon o Blåbär sa...

Halloj!
Alltid lite skönt och kul att äta ute tycker jag med. Men min gubbe säger likadant. Maten som serveras hemma är bäst.
Verkligen vackra koppar som hon gjort ägarinnan av restaurangen.
Ha en bra dag och en fin kräftskiva.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Anna! Visst är det så! Och maken är det alltid tacksamt att bjuda på mat. Vädergudarna är med oss! Sol och 21 grader varmt! KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Visst är hennes keramik fin! Ni får ta en sväng dit nästa gång ni kommer till trakterna. KRAM