söndag 18 augusti 2024

Ha häcken full!


Kära vänner! Här händer det grejer mest hela tiden... jobb och festligheter!
I fredags direkt efter jobbet åkte vi till min fina svägerska Lisa som fyllde 65 år.
Inte klokt, är LISA 65 ÅR?!! För mig kommer hon alltid vara den där unga tjejen.
Både min bror Lasse och Lisa ska gå i pension vid årslutet... LYCKOST dem, njut av livet!


De bjöd på så mycket gott... olika sorters grillad korv, kokt wienerkorv och vegetariska korvar.
Tänk att det kan smaka så bra med korv... mmm mums! 





Till korvarna var det goda tillbehör som surkål, gurkmajonnäs, gurkmix, senap, ketchup och rostad lök.



Kalaset var på deras sommarställe i Rönö som ligger på Vikbolandet en bit utanför Norrköping.
Huset är den stora gamla skolan i Rönö. De måste ha haft detta ställe i 30 år. 



Söta Elsa som har börjat i förskoleklass firar sin mormor Lisa.


Dukat för många på den stora gräsmattan... och en nöjd 65-åring.





Chokladtårtan och kaffet fick vi ta inomhus... för helt plötsligt började det regna lite grann.


Katten Pelle var nyfiken på det prasslande pappret och snöret när Lisa öppnade sina presenter.



Och tänk, i juli blev Elsa storasyster till söta lilla Agnes. LYCKA
Ännu en till familjeträdet... det bara växer och växer.
Mina föräldrar hade 11 barnbarn och nu har det blivit NIO barnbarnsbarn.


Nu vill jag bara visa två av alla de vackra rummen i skolhuset.


Lasses och Lisas sovrum var skolfrökens boenderum.



Här är stora skolsalen med utsikt över fälten och vägen till Slätbaken.
Slätbaken är en djup havsvik söder om Bråviken och det är där man seglar in om man ska till Göta kanal.



1000-Tack för ett jättetrevligt 65-årskalas! 
Igår var jag i Sigtuna på Feelgoodfestivalen 2024... kommer mer om det imorgon!


Skön söndag, hoppas att du min kära läsare har haft en fin helg!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Hallon o Blåbär sa...

Hejsan!
På Rönö har jag varit en gång under min tonårstid. Det var en midsommarafton och vi var ett gäng som tältade där.
Vilken trevligt födelsedagsfirande. Korv är bra gott och går alltid hem tycker jag.
Ha en fortsatt fin söndag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Det är fint där. Jag har ett liknande minne! 1979 var vi ett gäng som firade midsommar i Sanden. Oj så mkt tält och ungdomar det var där. KRAM

Från Glam till Damm sa...

Hej,
Men vilket trevligt kalas ni har varit på! Så smart att bjuda på korv och tillbehör. Det behöver egentligen inte vara mer än så. Man komplicerar lätt till det och så blir det bara för mycket. Korv-konceptet var perfekt. Vilken härlig miljö och roligt hus att bo i. Jag är lite fascinerad över det där med lärarbostäder i gamla skolor. Lite barnen i Bullerbyn över det hela.
Men så skönt att gå i pension. Jag längtar. När tänker du pensionera dig?
Ha en riktigt fin söndag.
Varm kram,
Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Visst är det ett smart koncept att bjuda på korv med extra tillbehör vid sommarstugan. Tänk, jag tänkte också på Barnen i Bullerbyn när jag gick runt och fotade i det gamla skolhuset. Ja du, om jag fick välja skulle jag gå i pension nu men det blir om fyra år skulle jag tro. KRAM

Anna i Portugal sa...

Vilket vackert gammalt hus, roligt att känslan av skola får hänga kvar på flera ställen. Korv och bröd är perfekt på kalas, även för vuxna så klart. Kram

Channal sa...

Hej Anna! Tack, visst är det fint där! Korv passar alla och kan vara riktigt gott! KRAM

Monica sa...

Vilket härligt hus och härligt kalas. Ser så otroligt fint och trevligt ut. Och födelsedagsbarnet är väldigt fin också, så fräsch och snygg. Skönt att de kan gå i pension samtidigt men kanske de kommer att sakna jobben med. Minns att jag tänkte i flera år om jag skulle "hoppa" in ibland, vi efterfrågades men jag gjorde aldrig det.
Och fina foton som alltid, du dokumenterar allt så vackert. Kram

Channal sa...

Hej Monica! Tack! Lisa ser väldigt ungdomlig ut, perfekt att gå i pension tillsammans. Tror inte de kommer gå in och vicka, men vem vet! Lisa är skolsköterska och min bror lärare och de är efterfrågade. KRAM