tisdag 20 augusti 2024

Jag älskar mina måndagar!

Kära vänner! Nu har mitt schema kommit igång på allvar. 
Och jag har intensiva och roliga dagar att se fram emot.


Igår måndag, var jag ledig! Ja, jag älskar mina lediga måndagar... de behövs för min själ.



Mina megastora dahlior är magiska... så underbart vackra! 
I den låga gröna vasen Iris står Café au Lait och i den höga gröna vasen Iris står den kritvita Fleurel.




Här nere i vårt Sommarbo har jag det bra... solar, badar och läser bok. Typ 22°C i vattnet.



Dahlian Café au Lait täcker hela den stora vasen Äng.
Hur läcker är inte den så säg?


Den skira gräddiga ballet-rosa nyansen är underbar... älskar't!







Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

De där dahliorna alltså. De är så vackra så det känns nästan som en dröm.
U n d e r b a r a ! 🤍

Hallon o Blåbär sa...

Måste vara skönt att dra ut på helgen lite. Förstår att det verkligen behövs för både kropp och själ.
Belettrosa har jag aldrig hört tidigare. Men stämmer så perfekt med färgen. De är så vackra dina dahlior.
Ha en fortsatt fin tisdagskväll.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Barbro! Eller hur! De är magiskt vackra! Älskar dem! KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Gillar balettrosa, LER! En dag extra efter helgen är guld värd! KRAM

Monica sa...

Åh så vackra dahlior du har! Och vackert har du i ert Sommarbo. Jag tycker nu att vattnet ser kallt ut men är ju inte det, vi bor med flera stora bad nära men jag tittar bara på vattnet☺️, men så fint det är ännu med sol och värme. Så fin sommar. Kram

Channal sa...

Hej Monica! Tack! Årets dahlior är fantastiska! Älskar att vara nere vid vårt Sommarbo och äntligen kan jag bada där. KRAM

Från Glam till Damm sa...

Guld att vara ledig på måndagar. Det bäddar för en riktig mjukstart på veckan.
Alltså dina Dahlior! Så vackra.
Jag vill också ha ett sommarbo vid havet. Det verkar så mysigt. Jag förstår att ni njuter av det för fullt.
Ha en riktigt fin dag.
Varm kram,
Anneli

Anna i Portugal sa...

Så fantastiskt vackra blommor! Och så skönt att vara ledig på måndagar och vårda din själ. Med sol, bad och böcker .. det skulle passa mig utmärkt också. Kram

Channal sa...

Hej Anneli! Tack! Mina måndagar vill jag alltid ha kvar! En guldkant på veckan! KRAM

Channal sa...

Hej Anna! Tack! Det är viktigt att vårda sitt inre. Vill hålla länge! KRAM