onsdag 13 mars 2013

Vill tina upp tjälen som sitter i själen!

Vad är nu detta?! När jag drog upp rullgardin 06.00 i morse var det alldeles VITT ute! 
1 dm snö på alla hustak, granar och bilar! Snökaos på vägarna... men här stängs inga skolor inte! 
Ursäkta, men nu är jag riktigt trött på vintern! Vill ha tussilago och vårvärme NU på BUMSEN! 
STAMPAR i golvet och plutar med läppen! Så det så!!  

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary


Rött tinar upp mig 13-03-13!

  • Luvkofta i ylle - Odd Molly
  • T-shirt - InWear
  • Jeans - Levis
  • Curlingkängor  - Canada Snow
  • Röd skinnväska - Vera
  • Röd yllekappa - Twist and Tango.

Mannen ville kasta de röda tulpanerna i vardagsrummet! NEJ!! 
De är ju så vackra med sina långa böjda stjälkar... kronbladen är friska... de ser ut som vilda rosor!! 

Stor Kram till alla... Anna

(fotograferat av mig med min iPhone4)

28 kommentarer:

Husbilen Tuzzen sa...

Å vilka härliga bilder! Rött tinar verkligen upp.

Kram Helén

Miss Marie sa...

Jag håller med! Minus och snöflingor som faller utanför, wtf?!?!? Det är ju mitten av mars! Ingen mer snöööööö!

Channal sa...

Älskar rött!! Värmer gott i själen!
KRAM!!

Channal sa...

Exakt, WTF! BORT MED SNÖN O KYLAN!!

KRAM!!

Lena/isklockan sa...

Ja vilken besvikelse det var i morse:( Underbara blommor . Kram

Channal sa...

JA!! Nu vill vi ha vår!!

KRAM!!

anettan sa...

Kan bara hålla med, lite värme vill vi ha.. Vad du är snygg i rött. Önskar jag hade vågat mig på lite mer färg. Kram Anette

Channal sa...

Klart du vågar färg Anette! varför inte?!

Snart får vi hoppas göra vårt vårskrik!!

KRAM!!

Home2tiny sa...

Du är vrålsnygg i rött, värmer enda hit. Alltså ärligt jag får snart ett bryt på den här vintern, orkar inte mer snö o kyla, vill ha sol o värme nuuu. Har spenderat dagen under filten framför brasan, helt ok, men jag hade hellre suttit ute o fikat med en sol som värmt. Ha en härlig kväll vännen. Kramisar Tina

Channal sa...

Tack gulliga du :-)

Fy för detta vinterväder! Kroppen skriker efter värme och vår!! Emigrerar snart!!

Du ska också ha en härlig kväll!
KRAM!!

Bara Sara sa...

Ja det är ju TÖ vi vill ha, inte SNÖ!!
Men din röda väska, den gillar jag massor så jag får ta mig en tur inom affären och kolla vad Vera har i vårens utbud..
Kram Sara

Channal sa...

De har mkt snyggt!! Kul o ta en sväng på stan!

KRAM!!

Life´s Silverlining and I sa...

Vacker du är i rött! Kram Nilla

Channal sa...

Tack! Gillar rött :-)

KRAM!!

Martina sa...

Som jag skrev pa Insta, bada outfiten är verkligen jättesnygga! Jag vill ocksa ha en san där röd fin kappa!

Ja du, de flesta vill nog ha var nu, men vädret verkar vilja nagot helt annat över Europa...
Kramar

Anneli Stålberg sa...

Nej fy, nu vill jag inte ha mer snö utan vårblommor och värmande sol.
Kram!

mammaxtre sa...

Jag stampar jag också, nu får det vara nog med vinter och kyla!

Ha en fin dag, trots....eländig vinter

Blommiga Rutan sa...


Jättehärlig kappa! Passar dig som hand i handske!!!

Ja, nu är man såååååå trött på snö och kyla. Längtar till våren mer än någonsin!

Kram Anncathrine

Anonym sa...

Tror du det hjälper om vi stampar och plutar med läpparna tillsammans?! På tre, en, två, tre!
Tur ändå att solen skiner. Idag var det åter svinkallt här med -17...
Du är så snygg i den kappan. Du strålar i det röda och värmer upp även min själ. Tack för det!
Kram Pia

Annika sa...

Nej i Sverige har ni ju don och däck efter vädret. Det finns ju ingen anledning att era skolor skulle stänga. Det är en annan visa här där ingen har vinterdäck, men, men...
Jaja, det är väl som det är i mars. Ingen ide att ropa hej för tidigt.
Tids nog kommer våren, och även i april kan det ju snöa.. men ljuset kommer!!!!
OCH snön kommer säkert att smälta. OCH snart får ni också ert ljuvliga.
Våren är sen här också.
Men du är iaf skitsnygg!!!
Kramar!!

Min plats i solen sa...

Hej du härliga!

Ja, den här senaste snön känns väldigt onödig. Vi hade ju officiell vår i Skåne. I en hel vecka. Sedan slog vintern till igen med snö, kyla och blåst. In med converse och vårjacka i garderoben igen och fram med vantar, mössa, vinterjacka och kängor. Hrm. Men där under allt det vita finns den - våren.

Tack för alla rara ord, all omtanke och all värme som du sprider i mitt kommentarfält. Du är som en härligt sprudlande vårvind kära Anna som lyser upp denna bloggvärld. Tack för att du finns!♥

Kram Lotta

Channal sa...

Du skulle vara jättefin i en röd kappa!

KRAM!!

Channal sa...

VILL HA VÅR NU!!

Så kallt imorse... brrrr

KRAM!!

Channal sa...

Nu stampar vi så det dånar! KOM HIT VÅREN!!

KRAM!!

Channal sa...

TACK! Ja, nu får våren mer än gärna komma!!

KRAM!!

Channal sa...

ABSOLUT PIA!! STAMP STAMP O PLUUUUUUUT!!!

-18 här imorse... brrrrrr!!

KRAM!!

Channal sa...

Jo, vi har både däck och kläder efter väder! Men nu längtar jag så mycket efter värmen! Tur vi har det varmt och ombonat inomhus också!

KRAM!!

Channal sa...

TACK Lotta, vad glad jag blir! Gullig du är!

Snar så har vi våren här... den är så välkommen!

KRAM!!