onsdag 6 mars 2013

Blommor värmer gott i själen!

Jag blir så glad så glad när jag går förbi en blomsterhandel... ett fång tulpaner kommer alltid med hem!
 Jag får en kick av påsken... då känns det att våren kommer på riktigt! Älskar att vara i vårbubblan!
Jag ser skimret av livet... som en vacker såpbubbla, som ett löfte om att livet kan bli ännu större. 
Ett liv där jag verkligen är jag... jag är levande... riktigt skimrande levande! Full av liv! Älskar livet!
 Snart snart har isen smält bort... då kan jag sitta på bryggan i en blommig klänning med tårna i vattnet!
Igår var jag på decoupage... det är så kul! Nu har jag gjort en stor billig glasskål (från IKEA) dyrbar med Josef Franks tulpaner. Mannen blir alltid så imponerad av det jag kommer hem med! Det är roligt att han uppskattar mina saker! Han tycker även att vi ska göra tavlor av några av mina fotografier! Blir varm i hjärtat!
Men nu ska jag inte göra fler skålar och vaser! Jag ska göra vackra personliga påskägg till alla!
Fylla dem med var och ens favoritgodis... som en puss i påsk!
Collage via appen FotoRus och dessa bilder är tagna med min iPhone4. 

Genom högtalarna sjunger Petra Marklund... Händerna mot himlen!
Solen försöker komma igenom molnen... strålarna anas... jo, de kommer fram, Jippi!
Du ska ha en skön onsdag min kära läsare! Själv ska jag på yoga ikväll!

Kram till alla... Anna

(fotograferat av mig med min Canon G12)

21 kommentarer:

Sahra sa...

Vilken bra ide. Att göra tavlor av dina bilder. Det gör jag då och då. Blir väldigt bra. Och väldigt personligt. Testa!

Köpte med mig påskris idag. Har aldrig gjort det tidigare. Jag har aldrig riktigt gillat påsken. Särskilt inte efter Julia. Inget påskpynt kommer innanför min dörr. Men i år kom det visst lite spretigt ris in. Hur nu det gick till. Skyller på Molly. Älskar de där lite lyxigare stora fluffiga påskrisfjädrarna. Såg galet snygga på NK förra veckan. I mina färger. Sobra. Inte så där skrikiga som de ofta är. Jag är inte lika färgstark som du är :)

Jättefin skål. Jag har gjort decoupage ett par gånger. Men det blev inte särskilt bra. Använde ett lager av servetten och det blev svårt att få det slätt när jag sedan penslade på.

HÄrligt att läsa ditt hoppfulla vårinlägg. Jag lever också upp den här tiden på året. Kram

Helenas enkla vardag sa...

Men vad duktig du är! Superfina! Du kanske kan sälja, ser hur proffsigt ut som helst!
Kram helena

Channal sa...

Molly tycker om påskris... det är fint att hon såg till att ni fick hem lite!

Det är pillit att få det slätt. Men det är ju ett hantverk så vad gör lite veck. Tycker det blir fint!

Ska kolla vilka bilder vi kan göra tavlor av, mannen har några favoriter!

Den här tiden på året är bäst. Älskar LJUSET!!

KRAM!!

Channal sa...

TACK! Jag kanske får ta lite beställningar.
KRAM!!

anettan sa...

Jätte fina. Ha en fortsatt bra kväll. Kram Anette

Anneli Stålberg sa...

Så fint! Jag blir så glad här hos dig bland alla underbara bilder och härliga färger.
Kramar!

dianasdrömmar sa...

Åhh, härligt älskar blommor stor kram och det ska bli så mysigt att ses snart/Diana

Channal sa...

Ja, det ska bli jättekul men lite pirrigt också :-)
KRAM!!

Channal sa...

TACK! Vad glad jag blir att du blir glad!
KRAM!!

Home2tiny sa...

Härliga bilder o wow vad duktig du är. Påminner om Ulrica Hydman Valliens alster som jag tycker är grymt fina. Ha en skön dag vännen. Kramisar Tina

Channal sa...

Tack! Vad glad jag blir!

Du ska också ha en skön dag!
KRAM!!

Anonym sa...

Alltså DEN tulpanskålen är otroligt vacker Anna. Så himla fin! Du får väl göra lite och sälja...
Underbart med tulpaner. Har alltid en bukett på mitt köksbord hela långa tulpansäsongen. Love them!
Kram Pia

Casa of Mia sa...

Vackra blommor och vilken underbar skål, jättefin, kram

Channal sa...

Tack finaste Pia!! Du får beställa en skål av mig! Ja, vi älskar tulpaner du o jag och många fler! De är underbara!
KRAM!!

Channal sa...

Tack!! KRAM!!

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder.Bara ålskar blommor.Vad duktig du är !Ha en härlig torsdag.Kramar Rita ♥

Annika sa...

ÅÅÅÅ vad fint!!
OCH jag är sjukt, sjukr impad av din skål.
DU är så otroligt DUKTIG!!
Jag bara baxnar över hur snyggt det blir!!

Påskris som ni har hemma finns inte här. Älskar påskris, underbart vackra!!!

fina bilder du bjuder på!
KRAMAR!!!

Channal sa...

Tack, glad jag blir! Blommor är underbara!
KRAM!!

Channal sa...

Tack gulliga du! Du får testa decoupage! Jättekul o tacksamt att jobba med. Alla lyckas!

Jag kan skicka över lite fina fjädrar till dig! Skicka ut Peter och plocka björkris om det nu finns björkar hos er! Går lika bra med asp!

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...


Hej Anna!
Instämmer med dig! Påsken är den bästa högtiden, hela våren och sommaren framför sig! Underbart! Så lagom också, lagom mycket presenter, lagom mycket mat.
Skålen är ju jättejättefin! Älskar just det mönstret av Josef Frank. Så vackert!

Önskar dig en fin kväll och en härlig fredag

Kram Anncathrine

Channal sa...

Precis! Påsken är lagom! Vårkänslor och sommaren ligger nära!

Tack, blev nöjd med skålen!

KRAM!!