söndag 3 mars 2013

Första söndagen i mars!

...och det innebär Vasaloppet!! 
Det är sport på TV hela helgen! Skid-VM, fotboll, inomhusfriidrott och Vasaloppet! 
Så då vet jag vart jag har min man iallafall! 
I den röda TV-fåtöljen såklart! 
Nu ska jag inte vara så där! Han är världens bästa och snällaste! Fixar smarrig frukost... kom hem med vackra uppmuntrande tulpaner i tisdag och i fredags kom han hem med en jätteläcker färgglad Kelim-matta! Jag blev så G.L.A.D! Jag har gått och tittat på den länge... sen bad jag mannen åka till Mio och titta på den efter jobbet! Jo, jag blev överraskad att mattan kom med hem. Men han gillade den så mycket så han förstod min vink, blink! Nu är det bara matsalsmöbeln som vi väntar på. Den är på lackering till Stockholmsvitt som väggarna! Det kommer att bli jättefint!
På våran gata...
Nu skiner solen! Igår när vi tog en promenad var det bara mest fulsnö ute. Du vet sådär grusigt, svart och gult här o där... brrrrr! Himlen var som ett par gråvita urtvättad bomullstrosor med dålig resår! Bara att slänga! Men det ÄR PLUSGRADER!! +4!! Snön smälter BORT och de hårda vindarna hjälper till. Härligt!!
Igår åt vi god ädelostbakad kyckling... 
vill dela med mig av receptet som jag hittade i februarinumret av Femina. 
Min favorit Monika Ahlberg var månadens kock.
  • Bryn kycklingfiléerna i smör. Salta och peppra. 
  • Lägg över dem i en ugnsfast form. 
  • Mosa ihop 1 dl créme fraiche och 100g ädelost. Bred röran över kycklingen. 
  • Skiva zucchini som du saltar och pepprar med citronpeppar och lägg runt kycklingen i formen. 
  • Ställ in mitt i ugnen i 225 grader i ca 15 min.
  • En krispig sallad, ris och ett glas vitt satt fint till!
tulpanerna står fina och ränner iväg på längden... 
-TACK underbara du för gullig kommentar till förra inlägget!
Det betyder mycket! All kärlek till Dig! FUCK CANCER!!

Du ska ha en skön söndag min kära läsare!

Stor kram till alla... Anna

(fotograferat av mig med min Canon G12)

24 kommentarer:

Carina sa...

super fin matta

Channal sa...

TACK! Visst är den fin!!
KRAM!!

Välkommen Hem! sa...

Haha! Älskade din detaljerade beskrivning av fulsnön och himlen!
Och mattan- en explosion och orgie av färg på golvet! Swop!!
Kramar o njut av solen nu!
Judita

Helenas enkla vardag sa...

Vilken härlig man du har! Idag njuter vi av att fulsnön försvinner och att grabbarna gick vidare igår!
Kram Helena

Channal sa...

Ja, den mattan är Swop!! Tycker om kontrasten vitt mörkt o färg!

Njut av solen du också! KRAM!!

Channal sa...

JA!! Bort med fulsnön!! Nu vill vi ha ljusgrönt!
Kul att de gick vidare!!
KRAM!!

Junitjej sa...

Vilken snygg matta!!
Din blogg är underbar!

Channal sa...

TACK! Vad glad jag blir!
KRAM!!

Life´s Silverlining and I sa...

Ja låt han sitta ochnjuta i sin röda fåtölj:) Han har ju köpt både blommor och matta:) Vad spännande med omlackering av matsalsgrupp! Jag kan tänka mig att omlackera vår också faktiskt. spännande att se den sen. Kram Nilla

Channal sa...

Ja, det har varit sportTV hela dagen! Det tycker han är kul och jag också faktiskt :-)

Det ska bli spännande att se hur möblerna blir! Bilder kommer!

KRAM!!

Bara Sara sa...

Min man är inte ett dugg sportintresserad och det är jag glad för, vi tränar ju en del själva men har ingen koll på resultat och olika lopp. Vilket kan bli ett handikapp - det blir ju lätt en del prat på jobbet om sport och då är jag helrökt! Ha en fin kväll! Kram Sara

Maria - Wikers Liv sa...

Ja idag har det varit mycket av sport...
Visst är det fantastiskt att ha såna fina män! Jag vet, för jag har en jag med ;)
Beklagar sorgen i ditt tidigare inlägg....det är hemskt när cancern slår till...
Kram /Maria

Channal sa...

Du som springer o tränar så mycket!! Bättre att ha koll på kroppen än att vara en soffpotatis framför TV'n!

KRAM!!

Channal sa...

Vad skulle vi göra utan dem?! De är bäst!
Tack❤

KRAM!!

anettan sa...

Vilken man du har,lyckliga du. Önskar dig en bra start på veckan. Kram anette

Anneli Stålberg sa...

Vilken härlig matta och underbara tulpaner. Precis sådana saker som man behöver när det är gråslaskigt ute.
Kramar!

dianasdrömmar sa...

Vilken härlig dag och härliga bilder , min mans bror åkte vasaloppet så vi kikade lite kram Diana

Blommiga Rutan sa...


Jätteläcker matta! Gulligt av din man och vilken tur att han förstod vinken...

Önskar dig en riktigt härlig vecka, mars är ju iallafall en VÅR månad!!!

Kram Anncathrine

Annika sa...

Tycker OM din matta!! SÅ fin!! En sådan skulle jag också vilja ha!
Visst, vårvintern är inget vidare vacker, men det blir bättre.
OCH nu kan du iaf snart få vår på riktigt!!!
Härligt!!!
Kramar!

Channal sa...

Ja, lyckliga jag som fick just min man!
KRAM!!

Channal sa...

Exakt! Precis sådant som gör mig glad!
KRAM!!

Channal sa...

Härlig o härlig! Grått ute och sport på TV är inget jag hurrar högt över! Men jag är jätteglad för mattan!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Visst är han gullig som förstod vinken!! JA!! Nu är vi inne på mars!

KRAM!!

Channal sa...

TACK! Jätteglad o nöjd för den!

Nu är våren på G!!

KRAM!!