måndag 11 mars 2013

2 Do 2 Day...

  • Tvätta och stryka!
  • Dammsuga och torka golv! Ja, städa hela huset!
  • Laga mat... idag blir det torsk med egen remouladsås i Annas kök!
  • Ska träffa mitt damgäng hemma hos Karin ikväll. 
  • Spela Candy Crush och Wordfeud!
  • Instagramma lite...
Jag har även hunnit en hel del nu på morgonen och förmiddagen också! 
Ser du att spåren på isen är som ett hjärta?
  1. Som värsta hotellet... har fixat tre olika sorters frukostar till mig, mannen och Lotta!
  2. Satte på en tvättmaskin!
  3. Skjutsade Lotta till skolan...
  4. Hämtade Ida och vi åkte och gjorde lite ärenden.
  5. Efter det åkte vi och tog en fika hos mormor o morfar!
  6. Skjutsade hem Ida!
  7. Åkte och köpte lite blommor...
  8. Kom hem och hängde upp tvätten och satte på en ny tvättmaskin.
  9. Planterade om i de två fina vita keramikkrukorna i köksfönstret!
  10. Tog en skön promenad längst med Bråviken och fotograferade!
  11. Spenderade en stund vid datorn... redigerade bilder! 
  12. Så nu sitter jag här och bloggar och lägger ut dagens bildskörd!
 
 
I natt var det -20 grader... brrrr! Isen på Bråviken skiftar timme efter timme. Längst in i viken ligger isen kvar. Längre ut hade isen gått upp... men den kalla natten har lagt en tunn is över vattnet igen! När jag gick längst med vattnet knarrade och dånade det i isen... det låter lite kusligt faktiskt! Kommer över mig ibland när jag gick igenom isen... USCH... ryser av obehag! Nu håller jag mig alltid på land med min kamera!
 Ute är det SOLIGT men KYLIGT... -14 grader!
  
 Nyplanterade små söta sankt paula tillsammans med skirt grönt i soligt köksfönster!
 Du ska ha en bra start på veckan min kära läsare!

Kram till alla... Anna

(fotograferat av mig med min Canon G12)

24 kommentarer:

anettan sa...

Oj oj nu blev jag trött. Fin fina bilder. Ha en bra dag. Kram Anette

Channal sa...

Nämen blev du trött!! Klockan är ju bara ett! Fullt ös medvetslös =) Älskar mina lediga måndagar!
KRAM!!

Husbilen Tuzzen sa...

Fantastiska vinterbilder! Även om temperaturen visar många minusgrader är det ljuvligt med solen.

Kram Helén

Sahra sa...

Svårt att se om det är en sandstrand eller snö som ligger. Jättefina bilder.
Hur gör du remouladsås?

Kram

Channal sa...

Solen är ljuvlig... den värmer!
KRAM!!

Channal sa...

En sandstrand i snö... snart ligger jag där och svettas!!

Remouladsås: finhacka 1 burk pickles, avrunna, och lägg i en skål. Blanda ner 1 dl crème fraiche, 1/2 pkt dill och 1 tsk curry. GOTT!

KRAM!!

Home2tiny sa...

Underbara bilder, som ger energi. O vilken energi du har, jösses, önskar jag hade haft hälften, men visst är det skönt att få gjort saker när man är ledig. Hoppas du får njuta av kvällen i lite mer lugn o ro. Kramisar Tina

Channal sa...

Jodå... städningen får jag fortsätta med imorgon! Nu en lugn kväll!

KRAM!!

Life´s Silverlining and I sa...

Oh vilka fina bilder! hemmagjord remoladsås lät väldigt gott! Kram Nilla

Helens Universum sa...

Vilka underbara bilder, härligt med allt det blåa! Bra att du ser upp för vattnet! Ja, det var väldigt vilken energi du har!
Kram Helen

dianasdrömmar sa...

Vilken mysig dag Anna, underbara bidler stor kram Diana

Annika sa...

Dina bilder är så vackra, och så BLÅA!!
Underbart.
Det är bra att du inte går ut på isen mer. Förstår att det är ngt du aldrig kommer att glömma.
OCH oj vad du HANN med!!
Har lagt av med WF, och Candycrush har jag inte gett mig på. Spelar Logoquiz just nu...
HAHA:
KRAMAR!!!

Channal sa...

Tack!
Såsen var så smarrig!
KRAM!!

Channal sa...

Tack! blått är vackert!

Energi o energi! Ibland måste jag ta tag i tråkgöra!!

KRAM!!

Channal sa...

Tycker om mina lediga måndagar! Fast ledig o ledig kan diskuteras!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Det är vackert i solen! Blev klar med städningen idag :-)

Logoquiz låter spännande!

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...


Vackra, vackra bilder!
Gissar att det är du som gjort hjärtat!?
Här har vi också kallt, minus 15 i morse. Fy och usch! Är så himla trött på kylan.

Jättefint och vårigt i dina fina krukor från Sturehof!

Kramar Anncathrine

Channal sa...

Tack! Nej, jag vågar inte gå på isen! Tror hjärtat blev av en slump! Men jag såg det!

Visst är krukorna fina!

KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Wow, så HÄRLIGT Anna! Du fångar dagarna, solen, det blå, våren som finns där runt hörnet....så läckert!!!


Och du var enormt produktiv! Impad!

Stor kram finaste!
Lotta

Paula`z Värld sa...

Jättefina bilder!

Kramis

Channal sa...

Tack!!

Längtar så intensivt efter våren som finns där runt hörnet...

Stor KRAM!!

Channal sa...

Tack Paula!!

KRAM!!

Erika sa...

Så fina bilder!!

Anonym sa...

This is a good idea thank for sharing on the website
หนังตลก