måndag 25 mars 2013

Hallå alla fina! Det är vår i luften!

Vad är det för dag idag då? Jag vet att det är min lediga måndag... men det är även våffeldagen!
Det har väl inte undgått någon här i blogglandia! 
Åkte och handlade lite gott till kvällen och fina nyskördade tulpaner till påsk. 
En bukett med bara brandgula och en mixad med vita, gula och brandgula! 
Hoppas de doftar lika ljuvligt som de jag köpte sist!
Tänkte bjuda på lite olika våfflor till middag ikväll! Våfflor med finhackad rödlök, gräddfil och Kalix-löjrom! 

Det är så gott! 

Sen blir det självklart våfflor med vispgrädde, hallon- eller blåbärssylt. Tar det som efterrätt.
 Så här ska det smaskas och gottas till kvällen. Börjar redan bli hungrig! Tog bara en Caesarsallad på stan. 
Men vilket härligt väder vi har idag. Solen värmer gott och det börjar spira lite vårkänslor i tårna!!

Jag känner pirret... underbart!

Nä, nu har jag inte tid att sitta här vid datorn! Ska dammsuga och torka golven med Ajax liljekonvalj!

 Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min Canon G12) 

24 kommentarer:

anettan sa...

Mums vad gott med våfflor. Vi har inte hunnit idag så vi får mumsa våfflor en annan dag. Kram Anette

Home2tiny sa...

Våfflor är bara så gott, vilken god kvällsmat ni kommer att få o efterrätt....Jag måste erkänna att jag missat det, så vi får ta våfflor en annan dag. Kramisar Tina

Life´s Silverlining and I sa...

Vårkänslor fick jag också idag. Ajax Liljekonvalj måste jag nog testa, låter som det luktar gott. Kram Nilla

Hemma på Sjuan sa...

Gott med våfflor! Det hade vi här hemma redan igår kväll ;)
Härlig bild på er tjejer på bloggmingeln, kul att det var lyckat! Kramis Suss

Channal sa...

Våfflor med gräddfil, rödlök o löjrom är så GOTT!!
Ta det någon annan dag!
KRAM!!

Channal sa...

Du får ta våfflor någon annan dag!
KRAM!!

Channal sa...

Ännu mer vårkänslor blev det när det doftade liljekonvalj i huset!
KRAM!!

Channal sa...

Visst är det gott med våfflor!
Ja, vi hade det jättetrevligt!
KRAM!!

Bara Sara sa...

Våfflor är great!! Vi åt våra igår, idag körde jag och barnen Maken på jobb tre dagar och sen blev det Gyllene Måsen till middag! Kram Sara

Lena/isklockan sa...

Wow vilka underbara tulpaner . Vi har också ätit våfflor men bara " efterrättsvåfflor " . Låter underbart gott med de andra. Kanske får det bli det nån annan dag.
Kram

Channal sa...

Gyllene Måsen är gott ibland! Mums en Big Mac & Co!
KRAM!!

Channal sa...

Tulpanerna är fantastiska!
Du måste prova med det andra en annan dag!
KRAM!!

Anneli Stålberg sa...

Hoppas det blev riktigt gott!
Kram!

dianasdrömmar sa...

Klart att det mumsades våfflor :) härliga bidler Anna stor kram och tack igen för senast/Diana

Channal sa...

Det blev riktigt gott!
KRAM!!

Channal sa...

Våfflor är gott!!
Tack själv :-)
KRAM!!

Unknown sa...

Mmmmm vad gott :D Nej, det gick verkligen inte att missa att det var våffeldagen igår. Du kan tro att jag saknade ett våffejärn (vilket sällan är något jag annars funderar på). Ha en fin dag!

Martina sa...

Ah vad gott! Hade jag vetat sa hade jag tittat förbi!!!
Kramar

Casa of Mia sa...

Härliga bilder och det är ju så gott med våfflor, kram

Channal sa...

Klart du måste skaffa dig ett våffeljärn! Du får önska dig ett! Det är ju så gott!
KRAM!!

Channal sa...

Finns det våffeljärn i Frankrike?

Du är alltid välkommen! KRAM!!

Channal sa...

Tack!
Våfflor är svårt att tacka nej till!
KRAM!!

Martina sa...

Nja, jo det finns ju sana där som gör stora vaffelrutor à la belgiska vafflor, men jag köpte faktiskt ett svenskt "vanligt" vaffeljärn som jag tog med mig ner förra aret.
Tack för gästvänligheten!
Kramar

Channal sa...

Vanliga våfflor är godast tycker jag! Fast lite kul med de högs stora belgiska!
KRAM!!