söndag 17 mars 2013

Hipp Hipp Hurra!


Min mamma fyller 88 år idag!


Puss o Grattis! Älskar Dig!

 Idag har vi varit på mormors (min mammas) 88årskalas! Alla barn och nästan alla barnbarn var där för att fira henne! Min mamma betyder så mycket för mig och hon är min förebild. Ett generöst hjärta av guld. Bryr sig mer om andra än sig själv! Ställer upp i alla väder utan att blinka! Det är hon i ett nötskal.

Elva barnbarn och många kommer till dem (mina föräldrar) och tar en fika istället för att sätta sig på ett innefik på stan. Det är ett gott betyg. Flera av barnbarnen bor inte här längre. De har flyttat till Stockholm, Uppsala, Västerås och Lund. Men vi träffas ofta inom familjen iallafall... och det beror mycket på mamma! Hon är klanens ledare... Mama Corleone!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min Canon G12) 

20 kommentarer:

anettan sa...

Våra älskade mammor. Vilket härligt kalas. Grattis till din mamma och kram till dig // Anette

Channal sa...

Mammor är BÄST utan PROTEST! =)

KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Underbart!! Grattis till din älskade mamma Anna!

Jag ser nu vem du fått din skönhet ifrån....och ett hjärta av guld har du med.

Älskar att läsa det du skriver. Blir varm inombords.

Stor kram!!

Lotta

Helens Universum sa...

Härliga bilder och grattis till din mamma! Vad fin och pigg din mamma ser ut.
Då har vi varit flera som firat idag!
Kram Helen

dianasdrömmar sa...

Grattis till din fina mamma stor kram Diana

Channal sa...

TACK söta rara du!
KRAM!!

Channal sa...

TACK! Ja, idag har vi varit på kalas både du o jag! En rolig söndag.
KRAM!!

Channal sa...

TACKAR!!
KRAM!!

Anonym sa...

OMG vad du varit produktiv på bloggen de senaste dagarna. Me like!
Underbara bilder som jag blir GLAD av! Massa god mat! Tips på finfina kläder och inte minst fantastiskt vackra tulpaner!
Du sprider så mycket glädje med din blogg!
Påskäggen är gudomliga!
Härligt att få fira sin mammas 88-års dag, det är ju underbart!
Sen att den där tjejen i beige kavaj som sitter längst ner i högra hörnet snart ska fylla 50 tror jag inte på, så det så!
Var rädd om dig!
Kram Pia

Paulahelenas sa...

Härliga bilder !

Hoppas att du får en bra måndag!

Kram

Channal sa...

TACK finaste gulligaste Pia!

Jättekul att göra påskägg! Blir några till imorgon :-)

Du ska också vara rädd om dig! KRAMAR!!

Channal sa...

TACK! Detsamma till dig Paula!
KRAM!!

Annika sa...

Vad härligt med en sådan matriark!!
OCH vad mysigt att alla vill komma hem till henne och fika istället för att fika på stan.
ETT verkligt gott och fint betyg!
Ni ser ut att ha haft det toppenfin hos din mamma.
Härligt!!
Kramar!!

Min plats i solen sa...

Ett stort grattis i efterskott till din fina mamma och vilken fantastisk kärlekshyllning. Blir varm inombords av att läsa om hur otroligt älskad hon är och hur mycket hon betyder för er alla. Kärlek.♥

Kram Lotta

Channal sa...

Det är så värdefull! Dörren är alltid öppen hos dem och välkomnandet är hjärtligt! Finns alltid fika där eller mat! Precis som det ska vara!
KRAM!!

Channal sa...

Hon betyder mycket för många! Mamma är speciell! Barn o barnbarn är nummer ett för henne men även andra från när o fjärran är välkomna! Dörren är öppen för alla!

KRAM!!

Välkommen Hem! sa...

Åhhhh! Gratta och krama lilla mamma från mig också!
och en bamsekram till dig med! Judita

Channal sa...

TACK söta du!!
KRAM tillbaks!!

Felicia sa...

Din mamma och dina flickors mormor är så himla underbar och snäll!!! på allt sätt och vis :) hälsa henne från mig!
KRAM Felicia!!

Channal sa...

Gulliga du❤ Det ska jag hälsa!
KRAMAR!!