måndag 18 mars 2013

Från den ena dagen till den andra!

   
Hallå alla fina där ute! Hur har ni det med kylan? Eller värmen? Tror nog att vi nordbor är världsbäst på att prata väder... eller?! Snö och is känns inte ok just nu! Förra helgen var Bråviken öppen med vågor och solglitter! Denna helg var den åter frusen med IS! Och det är den fortfarande! Tunga minusgrader och kyliga vindar är inte så skönt. Det ÄR den 18 mars faktiskt! Jaja, nu ska jag inte gnälla mer på kylan. Helgen har bjudit på ett vackert väder!
      
      
 Fågelspåren i snön var som ett vackert spetsmönster... fascinerande!  
 
 
Duffel, sotarmössa, vantar och curlingkängor på... och solen värmer gott i lä!
Ja, SOLEN skiner och snart kommer pigga och glada blåsippor och tussilagon upp ur marken! 
Precis så blir det med oss människor också! 
Så fort värmen kommer börjar man se sina grannar titta ut genom husen igen. 
Plötsligt är det som alla känner sig både starkare och vackrare! Ja, pigga och glada!
 
De pratar om växthuseffekten. Att jorden bara blir varmare och varmare. 
Just nu känns det mer som en ny istid! 
Här på klippan kan du se spår efter istiden! Spännande formationer på klipphällarna!  
Det veckade mönstret på klippan påminner om Alvar Aaltos vas! Tjusigt...
Du ska ha en bra start på veckan!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min Canon G12) 

28 kommentarer:

anettan sa...

Härliga bilder....japp...jag tror men hoppas inte på ny istid.....Kram Anette

Channal sa...

Nej tack till en ny istid! Men mer som Medelhavsvärmen, ja tack!
KRAM!!

Habibty sa...

Nej..inte hjälper det att gnälla MEN oj, vad jag längtar efter vår och varmare väder!
Vackra bilder!
Kram Nina

Helenas enkla vardag sa...

Ja nog gillar vi att prata väder alltid! kanske är för vi har våra årstider och att vi lever i mörka tider så länge!har inte lust att det ska vara snöstorm på lördag morgon iallafall! Då kan solen få skina! ha en bra vecka och på lördag ses vi!
kram Helena

Channal sa...

Tänk vad tråkigt det skulle vara om vi hade samma temperatur dag in och dag ut året runt... typ 25 grader varmt jämt som på Seychellerna!

Ses på lördag! Ska bli jättekul! Nej tack till snöstorm! KRAM!!

Channal sa...

Vill göra mitt VÅRSKRIK NUUUUU!!!! AAAAAAAAAAAAAAAA!!!

KRAM!!

Bara Sara sa...

Ja vinter och vår, om vartannat just nu! Rätt enerverande att ständigt gå och frysa fast det är slutet av mars snart! Kram Sara

Martina sa...

Här nere pratas det ocksa mycket väder! Speciellt nu när det är sa himla daligt väder, vilket det ju verkar vara nästan överallt just nu. Suck!
Men fina bilder fick du i kylan i alla fall!
Kramar

Channal sa...

Idag var det riktigt kallt fast solen sken! Nu behöver vi värme allihopa!
KRAM!!

Channal sa...

Bilderna får värma oss! Dina är helt underbara!! Älskar turkost och mintgrönt!!
KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Härliga bilder Anna, men nu vill jag ha vår...kram Diana

Allt och/eller Inget sa...

Hej!
Du är fantastisk på naturbilder Anna, underbar! Och vad fint du växlat mellan färg och svartvitt, det är inte allltid lätt men du har hittat en så bra balans. Jättefint!
Kram Linda

Annika sa...

Våren är verkligen tungt försenad iår.
men den kommer, det är trösten.
Det pratas väder även här, speciellt denna sena vår.
Gjorde din paj igår till middag. SÅÅÅÅÅ GOOOOOD!!!!
Tack för det receptet. Ikväll ska jag prova din gryta. MUMS!!
KRAM!!

Blommiga Rutan sa...


Hej Anna!

Förra året idag, hade vi nästan 20 grader och sol! Vad är detta??? VAR är våren?
Inte undra på att det är det enda alla talar om just nu. Idag VRÄKER snön ner här!

Vilket härligt kalas ni ser ut att ha haft för din mamma, så roligt, hons ser så pigg ut!


Kram Anncathrine

Channal sa...

Vår vill jag också! LÄNGTAR IHJÄL MIG!
KRAM!!

Channal sa...

TACK Linda! Kul att få höra det från en proffsfotograf!

KRAM!!

Channal sa...

Kul att du gjorde pajen! Den är jättegod! Köttfärsgrytan är också jättegod... Lycka Till!

Visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?!

KRAM!!

Channal sa...

20 grader... åh så ljuvligt!!!
Här är det som ett julkort utomhus, SUCK o STÖN!

KRAM!!

Helens Universum sa...

Det är nog lite överallt det pratas om väder! I Frankrike pratas det minst lika mycket... Men visst blir man otålig och håller på att tappa tålamodet på denna långdragna kyla! Vilka jättefina bildet du tagit, underbara färger!
Kram Helen

Channal sa...

TACK!
Jag har hört att engelsmän är de som pratar mest om vädret! På Cuba pratar de aldrig om vädret. Där skiner solen mest hela tiden!!
KRAM!!

Åse sa...

En ny is tid vill vi inte ha, härliga bilder du bjuder på.

Channal sa...

Ikväll vid 21:00 när jag gick hem från min kurs kändes det som december! Kallt mörkt och stora snöflingor singlade ner från himlen! Brrrr nej tack!

KRAM!!

Anneli Stålberg sa...

Fantastiska bilder! Nu får våren gärna komma tycker jag, vintern har fått ha sin tid och borde ge plats åt värme och sol nu.
Kram!

Annika sa...

IGÅR testades köttförsgrytan.
HIMMEL och pannkaka så GOOOD!!!
DET blir en ny favvis i vårt hus.
TACK Anna!!!
Fortsätt med dina recept. Du har bättre recept än matbloggarna!!!
KRAMAR!!!

Home2tiny sa...

Nu kommer det små snöflingor, igen....deppigt. Tur att dina ljuvliga bilder piggar upp mig, snyggt med de svartvita, gillas. Kramisar Tina

Channal sa...

TACK! Jag verkligen längtar ihjäl mig till värme och sol! April o maj måste få bli vackra!!
KRAM!!

Channal sa...

TACK!! Så kul! Vad glad jag blir!! Bästa betyget! Och jag lägger ut sådant som jag vet blir gott!! Du o jag Annika, mästerkockarna ;-)
KRAM!!

Channal sa...

Snöflingor här också... underläppen hänger!
Svartvitt blir fint!
KRAM!