lördag 30 mars 2013

Glad Påsk alla godingar!

Nu har jag laddat ner hundra bilder... kom på att jag kan sätta in minneskortet direkt in i datorn! 
Min påsk är lugn och skön... på skärtorsdagen kom Ida med sin pojkvän till oss. Vi åt gott och hade det trevligt. 
Idag kom mannens äldsta son med flickvän. Så vi har tagit en liten fika med dem. 
De kom med våra omlackerade möbler. Matsalsbord och sex stolar i Stockholmsvit. Det blev så F.I.N.T!
Imorgon är det Yohio som gäller... ska bli kul att få CD'n signerad! OBS! Min Lotta tycker det!
Läste i morgontidningen att vi svenskar äter mest godis i hela världen!
Bara just nu under påskveckan har handeln sålt 6.500 ton godis! 
Är vi riktigt kloka eller? Ja, Vi är mycket kloka!

Var så goda och smaka... godis är gott!

 Alla påskäggen har jag gjort i decoupage. Det var så kul! Nu är de fulla med karameller!
 Ägget med vitsippor är ett porslinsägg... det ska mina föräldrar få.
När Ida och Lotta var små då kom påskharen med påskäggen. Haren gömde äggen ute på tomten.
På påskaftonsmorgonen sprang de ut i bara nattlinnet och letade efter dem.
De hade stora ägg med lite allt möjligt i dem... inte bara godis!

Jag tycker om påsken!

Ät nu inte så mycket godis så du får ont i magen!
Önskar dig en lugn skön påskhelg min kära läsare!

 Stor Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min Canon G12) 

23 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag tycker om påsken och jag tycker om dig! Å, du har en unik förmåga att sprida så mycket fint och positivt. Dina bilder och ord gör mig lycklig.

Önskar er en jättefin påskhelg!

Varm kram
Lotta

Channal sa...

TACK sötaste raraste Lotta! Kan bara säga detsamma om din blogg och jag tycker om dig!

STOR PÅSK-KRAM!!

Paula´s sa...

Ha en fin påsk helg!


Kram

Home2tiny sa...

Stora o många påskkramisar till dig fina Anna. Tina

Channal sa...

Tack! Detsamma till dig Paula!
KRAM!!

Channal sa...

Detsamma till dig finaste Tiny!
KRAMAR!!

Martina sa...

Det är verkligen super att kunna sätta in minneskortet direkt i datorn. Sa himla smidigt att slippa halla pa med sladdar!

Ja, svenskt smagodis är ju sa gott! Här nere blir det mest choklad i alla dess former. Hos oss gömmer man ocksa choklad och godis i trädgarden, eller inomhus, fast det är inte nagon paskhare, utan man säger att det är "les cloches de Rome" ungefär; kyrkklockorna i Rom, som kommer med chokladen. Märkligt, jag vet.

Ha en fin paskhelg!
Kramar

Välkommen Hem! sa...

Åh så många fina påskägg!! Var får du tag på allt??!
Och du, Yohio?? Vardå? I vår lilla stad? Tell me! Har ju en 10-åring som samlar på autografer (fast mamman glömde ta en från David Lindgren när jag träffade honom sist...) Skriv, snälla!!
KRAM! Judita

Life´s Silverlining and I sa...

Hoppas ni tyckte det var bra att se yohio live. En riktigt glad påskafton till dig ochde dina. Kram Nillla

Channal sa...

Choklad är inte helt fel! Fast jag är en saltis! Kul med olika traditioner!

Så smidigt med minneskortet! Hade ingen aning om det! Mannens son visade mig idag!

Fin påskhelg till dig med! KRAM!!

Channal sa...

TACK! Påskäggen har jag gjort själv på min decoupagekurs!

Yohio kommer till Mirum Galleria imorgon kl.14:00! Vi har även köpt biljetter till Flygeln. Han kommer dit i september.

KRAM!!

Channal sa...

Yohio ser vi imorgon! Lotta ska dit med kompisar! Hoppas jag får hänga på :-) Ska ladda kameran.

Detsamma till dig finaste Nilla! En Glad påskafton! KRAM!!

anettan sa...

Godis är verkligen gott...... Det låter som du har det bra i påsk, skönt att höra. Jätte fina ägg! Kram Anette

Channal sa...

Hoppas din påsk också har varit bra! Men än är inte påsken slut! På annandagen kommer alla barnen hit!

KRAM!!

Husbilen Tuzzen sa...

Å vad många fina ägg!

Tack snälla du som uppmärksammade mig på min iPads felskrivning igår. Jag är hemskt ledsen. Klart jag inte ville att era påskfirande skulle vara en brakförlust. Jag skrev, eller skulle skriva, att jag hoppades att ni skulle fira er påsk på det sätt som blir bra för just er. Jag är hemskt ledsen om jag sårade dig.

Kram Helén

Åse sa...

Vilja ljuvliga påskägg ha en fortsatt fin helg.

Coolaannna sa...

Vilka fina påskbilder! Ser ut att ni haft det jättemysigt! Ha en god fortsättning :)

Kram Anna

Channal sa...

Haha nej nej jag förstod att det skulle vara något annat! Ofta stavningsprogrammet blir heltokigt med iPhonen! Kan bli hur knasigt som helst!
KRAM!!

Channal sa...

TACK!
Detsamma till dig!
KRAM!!

Channal sa...

Tack! Detsamma till dig Anna!
Badtunna o pyjamas... jättekul!!

KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Glad påsk raring kram Diana

Channal sa...

Tack!
Här ska vi fira sista påskdagen!
Hoppas din påsk också har varit bra. KRAM!!

Channal sa...

Glad påsk sötnos!
KRAM!!