onsdag 13 mars 2013

I Annas kök!

Står det alltid ett fång med tulpaner... och i måndags var det torsk i ugn med egen remouladsås!
Det var så gott och några ville ha receptet på remouladsåsen!
Det viktigaste är fina råvaror... det kan ingen misslyckas med!

  • Sätt ugnen på 225 grader!
  • Finhacka 1 rödlök. Sprid ut rödlöken och ett halvt paket dill i en ugnsform.
  • Lägg färsk torskfilé ovanpå. Pensla med uppvispat ägg på fisken, salta och peppra. Strö ett tunt lager med ströbröd, klicka på smör och tillaga i ugnen i 15 min.
  • Remouladsås: finhacka en halv burk pickles, avrunna. Blanda med 1 dl crème fraich, halvt pkt dill och 1 tsk curry. DEN KALLA SÅSEN ÄR SÅ GOD!!
  • Servera till nykokt potatis och små fina ärter!
    
 Idag blir det broccoli- och fetaostpaj med tomatsallad i Annas kök!
Vad ska du ha till middag idag?


Kram till alla... Anna

(fotograferat av mig med min Canon G12) 

6 kommentarer:

Sahra sa...

Firar luddes födelsedag så det blir krogen. He's choice. Tusen tack för receptet

Channal sa...

Åh vad kul och festligt!

En söt Teddy har du hemma också har jag sett. Mysigt!!

Du ska ha en trevlig kväll! KRAM!!

Lena/isklockan sa...

Ååå vad mycket god mat. Måste testas. Och ännu mer vackra blommor. Kram

Channal sa...

Tulpaner får jag aldrig nog av!!
Såsen är jättegod! Testa!

KRAM!!

Paula`z Värld sa...

Så härligt med Rött !

Ha en bra torsdag!

Kram

Channal sa...

Älskar rött!

KRAM!!